Σχεδιάζοντας τον ιδανικό ιστότοπο ενός μουσείου

Τα μουσεία είναι καταφύγια γνώσης, εμπειρίας και συναισθηματικής εμπλοκής. Αν και τίποτα δε ξεπερνά την αίσθηση που έχει κάποιος διασχίζοντας τις εμπνευσμένες αίθουσες ενός μουσείου, ο ιστότοπος του θα πρέπει να είναι το ίδιο ξεχωριστός.

Ένας ιστότοπος αποτελεί την ψηφιακή εκδοχή ενός μουσείου. Η διαδικτυακή του παρουσία θα πρέπει να είναι μια γιορτή για τις αισθήσεις, ένας καμβάς για το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες και μια εμπειρία που αναδεικνύει τη δημιουργικότητα. Μια τέτοια εκδοχή μπορεί να είναι εξαιρετικά επωφελής για το ίδιο.

Είναι σημαντικό τα μουσεία να θέτουν τις σωστές ερωτήσεις όταν πρόκειται να δημιουργήσουν μια ψηφιακή πλατφόρμα: αντανακλά την ταυτότητά του ως οργανισμό; Ελκύει τους επισκέπτες; Τι χρειάζεται; Ποιές τάσεις πρέπει να εξεταστούν και ποιές πρέπει να αγνοηθούν; Τι θα έκανε αυτό τον ιστότοπο πιο ελκυστικό; Και, φυσικά, ποιά λάθη πρέπει να αποφευχθούν;

Προωθήσεις εκθέσεων και συλλογών με απευθείας Call To Action

Τα CTA (call to action) είναι ένα ζωτικό κομμάτι για το διαδικτυακό περιεχόμενο. Έρευνα της Grow & Convert αναφέρει ότι οι ισχυρές παροτρύνσεις για δράση μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά των επισκεπτών που ολοκληρώνουν μία επιθυμητή ενέργεια εντός του ιστοτόπου έως και 25%.

Για να γίνει κάτι τέτοιο με επιτυχία, απαιτούνται διαδραστικά στοιχεία, όπως κουμπιά που προτρέπουν τους χρήστες, για παράδειγμα, να μοιραστούν περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να αγοράσουν εισιτήρια για την επερχόμενη έκθεση του μουσείου.

Περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει και εμπλέκει το κοινό-στόχο

Η κατανόηση του κοινού-στόχου ενός μουσείου είναι ένα ζωτικό βήμα για τη σχεδίαση του κατάλληλου είδους ιστοτόπου. Οι γκαλερί τέχνης μπορεί να θέλουν να δημιουργήσουν μια υψηλής αισθητικής και διαχρονική εμφάνιση στον ιστότοπό τους, ενώ ένα μουσείο επιστήμης που απευθύνεται σε παιδιά και οικογένειες, πιθανότατα, θα χρησιμοποιήσει πολλά χρώματα, ήχους και άλλα διαδραστικά στοιχεία. Αυτό συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας εξατομικευμένης εμπειρίας για τους χρήστες.

Ένας ευφάνταστος τρόπος για να αλληλεπιδράσει το κοινό με το περιεχόμενο είναι να το δημιουργήσουν οι χρήστες. Για παράδειγμα, το Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο ενθαρρύνει τους επισκέπτες να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο από την επίσκεψή τους στο μουσείο και να τα ανεβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιώντας το hashtag #atROM. Στη συνέχεια, το μουσείο παρουσιάζει τις πιο δημιουργικές αναρτήσεις στον ιστότοπό του.

Ως αποτέλεσμα αυτού, οι επισκέπτες περνούν περίπου τέσσερις φορές περισσότερο χρόνο στον ιστότοπο. Το να επιτρέπεται στους χρήστες να συνεισφέρουν είναι ένας άμεσος τρόπος που επίσης βοηθά στην προσέλκυση κοινού το οποίο θα επισκεφτεί ξανά το μουσείο.

Πηγή: Unsplash

Παρουσίαση της μουσειακής εμπειρίας

Οι άνθρωποι επισκέπτονται τα μουσεία για να δουν τις εκθέσεις τους. Επομένως, δεν είναι υπερβολικό να υποθέσουμε ότι πολλοί επισκέπτες του ιστοτόπου ενός μουσείου είναι online για να μάθουν περισσότερα για τα έργα που εκτίθενται αυτήν τη στιγμή.

Ένας ακόμα τρόπος είναι οι πλήρεις περιγραφές των εκθέσεων μέσω βίντεο, δίνοντας λεπτομερή ανάλυση ορισμένων σημείων μαζί με την έκθεση στο σύνολό της. Στη συνέχεια, οι θεατές θα μπορούσαν να καλούνται να κλείσουν εισιτήρια, σχεδιάζοντας την εμπειρία τους και εξερευνώντας περισσότερες εκθέσεις και εκδηλώσεις.

Η νέα κυριαρχία των κινητών συσκευών

Τον Νοέμβριο του 2016, η πρόσβαση στο διαδίκτυο από κινητά ξεπέρασε για πρώτη φορά εκείνη των υπολογιστών. Έκτοτε, η χρήση των φορητών συσκευών συνέχισε να αναπτύσσεται, με τους περισσότερους να βασίζονται πλέον σε κινητές συσκευές για την περιήγησή τους και όχι σε υπολογιστή.

Αυτό σημαίνει ότι η καλή απόδοση σε κινητά είναι πλέον καθοριστική για την επιτυχία οποιουδήποτε ιστοτόπου, συμπεριλαμβανομένων των μουσείων. Ενώ ορισμένοι φορείς απλώς διατηρούν την ίδια εμφάνιση σε όλες τις συσκευές, άλλοι το προσεγγίζουν ως ευκαιρία για να δημιουργήσουν δύο ξεχωριστές σελίδες με διαφορετική αισθητική και εμπειρία πλοήγησης.

Καμία από αυτές τις δυνατότητες για ισοτόπους δεν είναι ριζοσπαστική ή καινοτόμα, αλλά αυτό που προσφέρουν είναι ένας δημιουργικός τρόπος να παρέχεται στο κοινό του μουσείου το περιεχόμενο που επιθυμεί να δει. Οι ίδιοι κανόνες που ισχύουν για τον φυσικό χώρο του μουσείου ισχύουν και για τον ιστότοπό του. Αυτό αφορά σε έναν χώρο που είναι ελκυστικός και πληροφοριακός, που είναι εύκολος στην πλοήγηση και κάνει το περιεχόμενο προσβάσιμο σε όλους. Με την επίτευξη αυτού, τα μουσεία μπορούν να αναπτύξουν τον ιδανικό ιστότοπο του μουσείου συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με την κοινή λογική.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top