Οι προκλήσεις της ανάπτυξης εφαρμογής για μουσεία και πώς να τις αντιμετωπίσετε

Η ανάπτυξη μιας εφαρμογής για μουσείο μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση της απήχησής του στο κοινό, στη βελτίωση της εμπειρίας επισκεπτών ή να επιτρέψει την πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο. Παράλληλα με τα οφέλη, όμως, παρουσιάζονται και προκλήσεις που θα πρέπει τα ιδρύματα να λαμβάνουν υπόψη.

Μια επίσκεψη στο μουσείο είναι ένας θαυμάσιος τρόπος επέκτασης της γνώσης, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία επισκεψιμότητας, δεν αποτελεί δημοφιλή επιλογή. Ο πιο σημαντικός παράγοντας που αποτρέπει τους περισσότερους ανθρώπους να το κάνουν είναι η έλλειψη χρόνου αλλά και το κόστος.

Για να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό, τα μουσεία έχουν αρχίσει να υιοθετούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Οι λάτρεις μπορούν να επισκεφθούν ένα μουσείο χιλιάδες μίλια μακριά, χωρίς να φύγουν ποτέ από τα σπίτια τους. Τα τελευταία πέντε χρόνια, η δημοτικότητα των εφαρμογών μουσείων έχει αυξηθεί, όπως και η αξία που τις δίνουν οι ίδιοι οι χρήστες.

Website vs app για μουσεία

Είναι πιθανό να έρθει η στιγμή που θα κληθείτε να απαντήσετε αυτό το ερώτημα. Η απάντηση δεν είναι μια και σίγουρα δεν μπορεί να είναι ίδια για όλους.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν πως το 46% των μουσείων έχει επενδύσει στη δημιουργία ενός responsive ιστοτόπου έναντι μιας εφαρμογής. Ακόμα, το 16% απασχολεί προγραμματιστές για το σχεδιασμό εφαρμογών που βελτιώνουν την εμπειρία επισκέπτη.

Είναι σημαντικό να έχετε εντοπίσει και καταγράψει τις αδυναμίες που θέλετε να μετατρέψετε σε δυνατά σημεία. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι πιο εύκολο να αποφασίσετε αν η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός της ιστοσελίδας είναι η σωστή επιλογή ή αν η ανάπτυξη μιας εφαρμογής είναι μονόδρομος.

Πλεονεκτήματα μιας εφαρμογής για μουσεία:

Ενισχυμένη διαδραστικότητα

Η εφαρμογή μπορεί να παρέχει πιο διαδραστικές εμπειρίες σε σχέση με μια απλή ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο, συμμετέχουν σε παιχνίδια και κουίζ, κάνουν περιηγήσεις και περιστροφές σε ψηφιοποιημένα έργα τέχνης και πολλά άλλα.

Εξατομικευμένη εμπειρία

Μια εφαρμογή μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένο περιεχόμενο και συμβουλές στους επισκέπτες με βάση τα ενδιαφέροντα, την ηλικία και τις προτιμήσεις τους.

Χρήση offline

Ορισμένες εφαρμογές μπορούν να λειτουργούν και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο, επιτρέποντας στους επισκέπτες να αξιοποιούν το περιεχόμενο του μουσείου και κατά τη διάρκεια εκθέσεων, χωρίς περιορισμούς.

Πρόσθετες δυνατότητες

Μια εφαρμογή μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των κινητών συσκευών, όπως την κάμερα, το GPS και τους αισθητήρες, για να προσφέρει μοναδικές λειτουργίες, όπως αυτόματη ξενάγηση με βάση την τοποθεσία του χρήστη.

Μειονεκτήματα μιας εφαρμογής για μουσεία

Υψηλότερο κόστος ανάπτυξης: Η δημιουργία μιας εφαρμογής μπορεί να απαιτεί περισσότερο χρόνο και πόρους σε σύγκριση με μια απλή ιστοσελίδα.

Περίπλοκη διαχείριση

Η διαχείριση της εφαρμογής απαιτεί προσοχή και χρόνο, καθώς πρέπει να ενημερώνεται και να βελτιώνεται συνεχώς.

Απαιτούμενες ενημερώσεις

Οι εφαρμογές χρειάζονται συχνές ενημερώσεις και συντήρηση για να παραμένουν λειτουργικές και να ανταποκρίνονται στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Κατεβασμένη βάση χρηστών

Η εγκατάσταση μιας εφαρμογής απαιτεί από τους επισκέπτες να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν την εφαρμογή στις συσκευές τους, πράγμα που μπορεί να αποθαρρύνει μερικούς χρήστες.

Περιορισμένη συμβατότητα

Ορισμένες εφαρμογές μπορεί να μην είναι συμβατές με όλες τις κινητές συσκευές ή να απαιτούν συγκεκριμένες εκδόσεις λειτουργικών συστημάτων, ενώ μια ιστοσελίδα μπορεί να προσεγγίζεται από οποιαδήποτε συσκευή με πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Χώρος αποθήκευσης

Η εφαρμογή καταλαμβάνει χώρο στη συσκευή του χρήστη και αυτό μπορεί να την καταστήσει μια εύκολη επιλογή για διαγραφή στην περίπτωση που ο αποθηκευτικός χώρος του χρήστη μειώνεται.

Τι περιλαμβάνει μια εφαρμογή για μουσεία;

Η εφαρμογή που αναπτύσσει ένα μουσείο μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον τύπο και τους στόχους του. Ακόμα, επηρεάζεται από τους πόρους ή την τεχνολογική στρατηγική που το ίδιο ακολουθεί. Ωστόσο, μπορεί να ωφελήσει ένα μουσείο με διάφορους τρόπους.

Μια εφαρμογή μπορεί να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις εκθέσεις, τα εκθέματα και την ιστορία του μουσείου. Οι επισκέπτες έχουν πρόσβαση σε οδηγούς, αναλυτικά κείμενα, πολυμέσα και άλλο περιεχόμενο που εμπλουτίζει την επίσκεψή τους.

Το ψηφιοποιημένο υλικό από τις συλλογές του μουσείου, επιτρέπει στο κοινό να δει εκθέματα και έργα τέχνης που μπορεί να μην εκτίθενται συχνά ή και καθόλου για λόγους ασφάλειας ή ευπάθειας. Επίσης, μια καλά σχεδιασμένη εφαρμογή περιλαμβάνει διαδραστικά παιχνίδια, κουίζ και άλλες δραστηριότητες που διεγείρουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

Πηγή: Saurav Mahto / Unsplash

Τι απαιτείται για την ανάπτυξη μιας εφαρμογής;

Εάν, λοιπόν, η δημιουργία ενός app είναι η σωστή επιλογή για εσάς, τότε πρέπει να συμπεριλάβετε στον σχεδιασμό σας τις απαιτήσεις, το ανθρώπινο δυναμικό που θα χρειαστεί να απασχολήσετε ή αν θα επιλέξετε να συνεργαστείτε με εταιρίες που εξειδικεύονται σε ψηφιακά πολιτιστικά προϊόντα.

Η ανάπτυξη και διατήρηση μιας εφαρμογής απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες οι οποίες εξαρτώνται από τον τύπο της εφαρμογής και τις τεχνολογίες που θέλετε να χρησιμοποιήσετε. Ωστόσο, κάθε εφαρμογή απαιτεί προγραμματιστικές γνώσεις για τη δημιουργία των λειτουργιών της.

Για κινητές εφαρμογές, μπορεί να απαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού σε γλώσσες, όπως Java για το Android, Swift για το iOS, ή άλλες πλατφόρμες, όπως React Native. Επίσης, ο σχεδιασμός μιας χρηστικής και ελκυστικής διεπαφής απαιτεί κατανόηση των βασικών αρχών του UI/UX design και τη χρήση εργαλείων, όπως Adobe XD, Sketch και Figma.

Ακόμα, οι εφαρμογές πρέπει να είναι ασφαλείς για τους χρήστες τους. Ο προγραμματιστής είναι απαραίτητο να εφαρμόζει μέτρα για την προστασία των δεδομένων και των πληροφοριών των χρηστών. Η συντήρηση και η τακτική αναβάθμιση επιτυγχάνει τη συμβατότητα με τις νέες τεχνολογίες και επιδιορθώνει τυχόν σφάλματα.

Εάν ένα μουσείο διαθέτει τους απαραίτητους πόρους και το κατάλληλο προσωπικό, μπορεί να αξίζει τον κόπο να αναπτύξει μια εφαρμογή για να ενισχύσει την εμπειρία των επισκεπτών και να αυξήσει την επικοινωνία με το κοινό.

Παράλληλα, πριν αποφασίσει να επενδύσει σε μια εφαρμογή, το μουσείο πρέπει να αξιολογήσει τα κόστη, τους πόρους, την τεχνολογική υποδομή και το κοινό του. Τέλος, είναι σημαντικό να εξετάσει την ύπαρξη ήδη διαθέσιμων εφαρμογών σε άλλα μουσεία, καθώς και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια εφαρμογή στη συνολική στρατηγική του και την εμπειρία του κοινού.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top