Γιατί οι καθηλωτικές εμπειρίες αναβαθμίζουν το μουσειακό περιβάλλον;

Είτε πρόκειται για καθηλωτικές εμπειρίες σε θεματικά πάρκα, εκθεσιακούς χώρους, μουσεία ή γκαλερί, η τοποθέτηση του κοινού στο επίκεντρο της δράσης σας, θα μετατρέψει την επίσκεψή του σε απόλυτη εμπειρία.

Οι καθηλωτικές εμπειρίες τέχνης είναι μια από τις μεγαλύτερες τάσεις των τελευταίων ετών. Είδαμε ομάδες, όπως οι Culturespaces και οι Meow Wolf να κάνουν επιτυχία στη βιομηχανία του θεάματος. Τώρα, η τάση για εκθέματα ψηφιακής τέχνης συνεχίζει να αυξάνεται σε όλο τον κόσμο, από το Τόκιο στο Παρίσι και το Λας Βέγκας.

Αυτές οι εμπειρίες συνδυάζουν την τέχνη και την τεχνολογία της ολογραφίας και της εικονικής πραγματικότητας, ζωντανεύοντας διάσημα έργα τέχνης, καθώς και νέα κομμάτια. Αν θεωρείτε πως το μουσείο ή ο εκθεσιακός σας χώρος δε θα μπορούσε να υποστηρίξει τέτοιες εμπειρίες, διαβάστε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους αξίζει να το τολμήσετε.

Όλα βασίζονται στις αναμνήσεις

Σύμφωνα με έρευνα από το McCombs School of Business στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, οι άνθρωποι είναι πιο χαρούμενοι, όταν ξοδεύουν τα χρήματα τους σε βιωματικές εμπειρίες έναντι υλικών αγαθών. Η συγκίνηση του να βιώνεις κάτι απροσδόκητο ή καινούργιο δημιουργεί μια εμπειρία που μένει για πολύ στη μνήμη.

Εν τω μεταξύ, η αντιληπτή αξία των υλικών αγαθών εξασθενεί με την πάροδο του χρόνου. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές και τους εξερευνητές των πόλεων, που εκτιμούν τέτοιες εμπειρίες.

Είναι η βάση για το Art-and-Edu-tainment

Η ήσυχη περιήγηση σε γκαλερί τέχνης και μουσεία ανήκει στο παρελθόν. Το κοινό θέλει να δει την ιστορία του να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του. Θα προτιμούσαν να γίνουν μέρος της αριστουργηματικής καλλιτεχνικής εγκατάστασης παρά να τη δουν από μακριά ή να διαβάσουν γι’ αυτήν σε ένα μεγάλο κείμενο τυπωμένο στον τοίχο.

Η χρήση εμβυθιστικών προβολών για δημιουργία εμπειριών, αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε την τέχνη αλλά και την εκπαίδευση. Ειδικά για τη νέα γενιά, που έχει συνηθίσει να αλληλεπιδρά με την τεχνολογία, ο καθηλωτικός τρόπος μάθησης μέσω της ψυχαγωγίας ήρθε για να μείνει. Παράλληλα, αυτού του είδους η ψυχαγωγία δίνει νέα πνοή σε χώρους πολιτισμού.

Μετατρέπονται σε κινητές εμπειρίες

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των προβαλλόμενων εμπειριών ψυχαγωγίας είναι η δυνατότητα κινητικότητας και η ταχύτητα εγκατάστασης. Για παράδειγμα, έχουμε δει καθηλωτικές εμπειρίες να ζωντανεύουν την τέχνη του Βαν Γκογκ σε περιοδεία στη χώρα μας.

Αν και στην Ελλάδα επιλέχθηκαν μεγάλοι χώροι εκδηλώσεων, σε άλλες χώρες χρησιμοποιούνται ασυνήθιστες τοποθεσίες, όπως εγκαταλελειμμένα κτήρια, για να συνεπάρουν τους επισκέπτες και να προσφέρουν πολυαισθητηριακές εμπειρίες.

Για παράδειγμα, η καθηλωτική έκθεση ιμπρεσιονιστών ζωγράφων στο Prague Forum Karlin χρειάζεται μόλις 3-4 ώρες για να εγκατασταθεί ή να αφαιρεθεί. Χρησιμοποιεί 28 προβολείς για να ζωντανέψει τα αριστουργήματα σε ψηλούς τοίχους και κάτω από τα πόδια των επισκεπτών.

Ανανεώνουν την εκθεσιακή εμπειρία των τακτικών επισκεπτών

Η δυνατότητα πολλών διαφορετικών προβολών και άρα η δημιουργία ποικίλων εκθεσιακών εμπειριών μπορεί να ενισχύσει το περιεχόμενο των μουσείων και γκαλερί τέχνης. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να φέρουν τους τακτικούς επισκέπτες στους χώρους τους ξανά και ξανά, ανανεώνοντας τις εμπειρίες τους και δημιουργώντας τους διαφορετικά συναισθήματα και αναμνήσεις κάθε φορά.

Τα μουσεία με τη σειρά τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αντίστοιχες τεχνολογίες, δημιουργώντας pop-up εκθέσεις. Με αυτό τον τρόπο, θα περιόδευαν σε όλη τη χώρα, προσελκύοντας επισκέπτες, που διαφορετικά δε θα είχαν την ευκαιρία να τα επισκεφτούν.

Οι καθηλωτικές εμπειρίες έχουν οικονομικά οφέλη αλλά και απαιτητικά κόστη

Οι προβολείς βοηθούν στη δημιουργία μιας απίστευτης γκάμας διαφορετικών εμπειριών. Η αλήθεια όμως είναι ότι τα έξοδα προηγούνται των εσόδων. Δυστυχώς με την μειωμένη χρηματοδότηση ή την ασύμφορη γραφειοκρατία τα μουσεία όσο και να επιθυμούν να κάνουν το επόμενο βήμα τελικά μένουν στάσιμα.

Σκεφτείτε τις συνεργασίες με πανεπιστήμια, τα οποία ενδεχομένως μέσω της πρακτικής άσκησης μπορούν να σας παρέχουν ενημερωμένο, εκπαιδευμένο και δραστήριο προσωπικό. Επιπλέον, μπορείτε να ζητήσετε χορηγίες από ιδιωτικές εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ή το εξωτερικό και αντιλαμβάνονται τέτοια εγχειρήματα ως πρόκληση.

Η ψηφιακή εποχή έχει φέρει στο τραπέζι τεχνολογίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική πραγματικότητα και αυτά τα εργαλεία χρησιμοποιούνται από ινστιτούτα τέχνης για να επιτύχουν καθηλωτικές εμπειρίες σε μουσεία και γκαλερί υψηλής απήχησης.

Είτε η τεχνολογία χρησιμοποιείται από έναν καλλιτέχνη είτε από το ίδιο το ίδρυμα, το εγχείρημα υπόσχεται να φέρει πλήθος κόσμου στον εκθεσιακό σας χώρο. Και αυτό επειδή το AR, το AI και το VR εξακολουθούν να ανακαλύπτονται επί του παρόντος από το ευρύ κοινό και, ως εκ τούτου, παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Έτσι, εάν πιστεύετε ότι ο χώρος σας θα μπορούσε να επωφεληθεί από μια καθηλωτική εμπειρία, μάθετε περισσότερα για το πως να το φέρετε εις πέρας. Κινητοποιηθείτε, γίνετε δημιουργικοί και η επιτυχία θα είναι σίγουρη.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top