Εικονική περιήγηση που δημιουργεί πραγματική διαδικτυακή αλληλεπίδραση

Στην ψηφιακή εποχή, η εικονική περιήγηση σε μουσεία γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη. Συνδυάζει την ευκολία μιας διαδικτυακής εμπειρίας με την απόλαυση μιας φυσικής περιήγησης.

Είναι απαραίτητο ή απλά δημοφιλές;

Οι εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία αντιπροσωπεύουν την εξέλιξη στην ψηφιακή εμπειρία. Επιτρέπουν στους επισκέπτες να ασχοληθούν με τις συλλογές με τρόπο που δεν είναι δυνατός σε έναν φυσικό χώρο. Ωστόσο, δεν δημιουργούνται όλες οι εικονικές περιηγήσεις εξίσου σωστά.

Πολλοί ιστότοποι εικονικής περιήγησης είναι μόνο κάτι περισσότερο από μια λίστα στατικών εικόνων και περιγραφών με ελάχιστη αλληλεπίδραση. Οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν κλικ στις εικόνες ή τα βίντεο και να διαβάσουν σύντομες ιστορίες για κάθε έκθεμα.

Για να δημιουργήσετε μια εικονική περιήγηση που προσελκύει πραγματικά τους επισκέπτες τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης, πρέπει να λάβετε υπόψη πολλές διαφορετικές μεταβλητές. Ποιοι είναι οι στόχοι σας για αυτό το είδος περιήγησης; Πώς θα ταιριάξει στο ύφος ολόκληρου του ιστότοπού σας; Πώς θα αλληλεπιδρούν επισκέπτες με αυτό;

Αυτές οι ερωτήσεις θα πρέπει να χρησιμεύσουν ως αφετηρία για τη δημιουργία μιας συναρπαστικής εικονικής περιήγησης για τους χρήστες και την επωνυμία του μουσείου σας.

1. Καθορίστε τον σκοπό σας

Ανεξάρτητα από τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε να δημιουργήσετε μια εικονική περιήγηση για μουσείο, ξεκινήστε απαντώντας στο ερώτημα «αν ταιριάζει στη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ». Ο στόχος μπορεί να είναι να αυξήσετε την αφοσίωση των επισκεπτών ή να δημιουργήσετε προστιθέμενη αξία για τους επισκέπτες σας.

Η κατανόηση του γιατί θέλετε να δημιουργήσετε μια εικονική περιήγηση εξαρχής θα βοηθήσει να καθοδηγήσετε τις αποφάσεις σας, καθώς προχωράτε στη διαδικασία. Ομοίως, οι στόχοι του οργανισμού θα πρέπει να καθοδηγούν τον τρόπο, με τον οποίο προσεγγίζετε την περιήγηση.

Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι εργάζεστε σε ένα μουσείο ιστορίας και θέλετε να επισημάνετε συγκεκριμένα αντικείμενα, τότε πιθανότατα θα έχετε διαφορετική προσέγγιση από ό,τι σε ένα μουσείο που θέλει να παρουσιάσει προσωπικά αντικείμενα και κοστούμια.

2. Προσδιορίστε τις απαιτήσεις επισκεπτών

Παρ’ όλο που έχετε ξεκάθαρο σκοπό για τη δημιουργία της περιήγησης, θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη τις ανάγκες των επισκεπτών σας. Ποια προβλήματα προσπαθείτε να λύσετε; Τι θέλουν να μάθουν οι επισκέπτες;

Η διερεύνηση αυτών των αναγκών θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιο ελκυστική περιήγηση, εντοπίζοντας τα πραγματικά προβλήματα που είναι πιθανό να αντιμετωπίσει το κοινό σας. Παράλληλα, η διενέργεια έρευνας μπορεί να ενισχύσει τη διαδικασία.

Προγραμματίστε συνεντεύξεις με πιθανούς επισκέπτες ή πραγματοποιώντας μια διαδικτυακή έρευνα. Μάλιστα, αναλύοντας την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας και τη διαδικτυακή αφοσίωση, θα είστε σε θέση να μάθετε περισσότερα για τους επισκέπτες σας.

Σκεφτείτε ποιά μέρη του ιστότοπού σας έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Υπάρχουν συγκεκριμένες σελίδες στις οποίες οι επισκέπτες αφιερώνουν πολύ χρόνο; Υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα στα οποία οι επισκέπτες κάνουν συχνά κλικ; Όλες αυτές οι πληροφορίες μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια περιήγηση πιο εστιασμένη στον χρήστη.

3. Σκεφτείτε το UX

Θα πρέπει πάντα να λαμβάνετε υπόψη την εμπειρία χρήστη (UX) όταν δημιουργείτε μια εικονική περιήγηση. Τι σημαίνει αυτό; Σε αυτό το πλαίσιο, το UX αναφέρεται στην εμπειρία ενός επισκέπτη κατά την αλληλεπίδραση με τον ιστότοπο ή την εφαρμογή σας. Ενώ μια εικονική περιήγηση είναι αναμφίβολα ένας ιστότοπος ή μια εφαρμογή, υπάρχουν ορισμένες βασικές διαφορές, ιδιαίτερα όταν δημιουργείτε μια διαδραστική εμπειρία.

Καλό είναι να συμπεριλάβετε στη σκέψη σας πως οι επισκέπτες σας αλληλεπιδρούν με το δημιούργημά σας. Με ποια σειρά βλέπουν το περιεχόμενο; Πώς πλοηγούνται μεταξύ των σελίδων; Πώς αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο και πώς αυτό επηρεάζει τη συνολική εμπειρία; Μπορείτε να σχεδιάσετε την εικονική σας περιήγηση καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών και προτιμήσεων των χρηστών.

Για παράδειγμα, σκεφτείτε να δημιουργήσετε πολλαπλές διαδρομές μέσω της περιήγησης για να φιλοξενήσετε μια ποικιλία από στυλ μάθησης. Παρέχετε επίσης ειδικές διαδρομές για διαφορετικούς τύπους επισκεπτών.

Πηγή: Amélie Mourichon / Unsplash

4. Επιλέξτε το κατάλληλο CMS για το μουσείο σας

Όταν δημιουργείτε μια εικονική περιήγηση σε μουσείο, θα πρέπει να επιλέξετε το σωστό Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) για την εργασία. Μπορείτε να σχεδιάσετε μια περιήγηση σε οποιοδήποτε CMS, αλλά ορισμένες πλατφόρμες είναι πιο κατάλληλες για αυτόν τον τύπο εμπειρίας από τους άλλους.

Επειδή δημιουργείτε μια εξαιρετικά διαδραστική εμπειρία, πιθανότατα θα θέλετε να επιλέξετε ένα CMS που προσφέρει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών. Αυτό μεταφράζεται σε διάκριση ανάμεσα σε απλές και πιο σύνθετες αλληλεπιδράσεις. Μια πλατφόρμα που παρέχει ευελιξία για να προσαρμόσουν την εμπειρία στις ανάγκες τους θα ήταν, ενδεχομένως, μια ακόμα καλύτερη επιλογή.

Σε κάθε περίπτωση, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι η δυνατότητα δημοσίευσης εμπλουτισμένων μέσων. Θα θέλετε να μπορείτε να ανεβάσετε ένα ευρύ φάσμα τύπων πολυμέσων, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών, βίντεο, τρισδιάστατων μοντέλων, κλιπ ήχου και GIF. Ένα CMS που υποστηρίζει εμπλουτισμένα μέσα θα διευκολύνει τη δημιουργία μιας συναρπαστικής περιήγησης.

5. Βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες

Μία από τις πρώτες αποφάσεις που θα πρέπει να πάρετε είναι εάν θέλετε να προσλάβετε έναν υπάλληλο πλήρους απασχόλησης ή να αναθέσετε σε εξωτερικούς συνεργάτες τη δημιουργία εικονικής περιήγησης. Εάν αποφασίσετε να αναθέσετε σε τρίτους, θα χρειαστεί να βρείτε τον κατάλληλο συνδυασμό καλλιτέχνη / προγραμματιστή για τη δουλειά.

Όπως με κάθε εξωτερική ανάθεση, θα ξεκινήσετε με τη σύναψη δυνητικών υποψηφίων. Μπορείτε να αναζητήσετε διαδικτυακά βιογραφικά, να επικοινωνήσετε με πιθανούς υποψηφίους και να ζητήσετε μια προσφορά.

Όταν αξιολογείτε πιθανούς συνεργάτες, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα προηγούμενα έργα τους. Τι είδη περιηγήσεων έχουν δημιουργήσει στο παρελθόν; Τι είδους δέσμευση έχουν δει οι πελάτες τους; Εάν δυσκολεύεστε να βρείτε τον κατάλληλο υποψήφιο, σκεφτείτε να προσλάβετε έναν σύμβουλο για να σας βοηθήσει με τη διαδικασία.

6. Δημιουργήστε έναν διαδραστικό οδηγό

Αφού επιλέξετε το CMS και τον κατάλληλο συνεργάτη, μπορείτε να δημιουργήσετε τον διαδραστικό σας οδηγό. Ο οδηγός εμπειρίας είναι ο κεντρικός κόμβος σας περιήγησής, όπου οι επισκέπτες θα ξεκινήσουν την εμπειρία.

Η πρώτη απόφαση που θα πρέπει να πάρετε είναι το είδος του περιεχομένου που θέλετε στον οδηγό σας. Πιθανότατα θα συμπεριλάβετε πληροφορίες σχετικά με τα τεκμήρια σας συλλογή σας, πληροφορίες σχετικά με την ιστορία, ώρες λειτουργίας και λεπτομέρειες του μουσείου.

Στη συνέχεια, μπορείτε να αποφασίσετε πώς θα παρουσιάσετε αυτές σας πληροφορίες στους επισκέπτες σας. Θέλετε να το παρουσιάσετε ως γραπτό κείμενο ή θα προτιμούσατε να προσθέσετε εικόνες, βίντεο ή άλλα εμπλουτισμένα μέσα;

7. Δημιουργήστε μια τρισδιάστατη εμπειρία

Ενώ ορισμένες εικονικές περιηγήσεις βασίζονται σε στατικές εικόνες ή σύντομα βίντεο, μπορείτε να μεταφέρετε την περιήγησή σας στο επόμενο επίπεδο προσθέτοντας μια τρισδιάστατη εμπειρία. Οι επισκέπτες μπορούν να περιστρέψουν, να αυξομειώσουν το μέγεθος των αντικειμένων, δίνοντάς τους ζωή με έναν νέο τρόπο.

Ανάλογα με τον τύπο της περιήγησης που δημιουργείτε, μια τρισδιάστατη εμπειρία μπορεί να την οδηγήσει σε ένα νέο επίπεδο αφοσίωσης. Όταν δημιουργείτε μια περιήγηση για ένα μουσείο, μπορεί να θέλετε να επιδείξετε ορισμένα εκθέματα σε πλήρη 3D. Η κατασκευή τρισδιάστατων μοντέλων αυξάνει τον χρόνο (και το κόστος) ανάπτυξης, αλλά αξίζει τον κόπο.

Συνολικά, για να δημιουργήσετε μια πραγματικά συναρπαστική εμπειρία, πρέπει να λάβετε υπόψη όλες τις παραπάνω μεταβλητές. Καθορίσετε τον σκοπό σας, προσδιορίσετε τις ανάγκες των χρηστών, αξιολογήστε την εμπειρία χρήστη και επιλέξτε το κατάλληλο CMS. Τέλος, μην αμελήσετε να βρείτε τα κατάλληλα μέλη της ομάδας και να δημιουργήσετε έναν διαδραστικό οδηγό.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top