YouTube και μουσεία: Πώς να αυξήσετε την επιρροή σας με αυτές τις 3 συμβουλές

Μέσω του έξυπνου και καλά εκπαιδευμένου αλγορίθμου του, το YouTube αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα μουσεία. Ωστόσο, η επιτυχία στην πλατφόρμα προϋποθέτει να ακολουθήσετε τα σωστά βήματα, έτσι ώστε τα βίντεο σας να ξεχωρίζουν.

Ενώ το Facebook, το Instagram, το Twitter και το TikTok μπορούν να φιλοξενήσουν βίντεο, οι αλγόριθμοι τους προτιμούν να δείχνουν στους χρήστες τις νεότερες αναρτήσεις. Αυτό σημαίνει ότι το βίντεο σας γίνεται παρελθόν μόλις κάποιος ανανεώσει τη ροή του.

Αλλά το YouTube είναι διαφορετικό. Δεν είναι απλώς ένας ιστότοπος μέσων κοινωνικής δικτύωσης που περιστρέφεται γύρω από φευγαλέα «μου αρέσει» και σχόλια. Η πολύπλευρη λειτουργικότητα του είναι ένας σημαντικό στοιχείο της αξίας του για τα μουσεία, αλλά δεν είναι το μόνο.

Γιατί είναι σημαντικό το YouTube;

Το YouTube κυκλοφόρησε το 2005. Αυτή τη στιγμή, είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο στον κόσμο, η δεύτερη πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης και ιστότοπος (ακολουθώντας τη μητρική του εταιρεία, την Google). Πλέον, διαθέτει δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες και πρόσφατα ανακηρύχθηκε η πιο καινοτόμος εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η πλατφόρμα μάλιστα εισήγαγε τα κάθετα βίντεο σύντομης μορφής τύπου TikTok. Παράλληλα, για την αύξηση της προσβασιμότητας προέβη σε ενέργειες, όπως η αυτόματη πολύγλωσση μετάφραση με λεζάντες και ήχο.

Πέρα από τις καινοτόμες λειτουργίες του, το YouTube προσελκύει χρήστες και μέσω της μηχανής αναζήτησης Google. Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει, όταν αναζητάτε κάτι στο Google, τα αποτελέσματα βίντεο εμφανίζονται συνήθως στην κορυφή της σελίδας, πάνω από άλλες μορφές περιεχομένου.

Αυτό σημαίνει ότι τα βίντεο που θα δημοσιεύσετε στο YouTube, έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης, συγκριτικά με άλλο περιεχόμενο, όπως αναρτήσεις ιστολογίου, podcasts ή αναρτήσεις στο Facebook.

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 0,63% των χρηστών της Google κάνουν κλικ στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων. Αυτό αποτελεί πλεονέκτημα για εσάς που προσπαθείτε να προσελκύσετε κοινό μέσω του διαδικτύου.

3 συμβουλές για να βελτιώσετε το κανάλι του μουσείου σας στο YouTube

Αν αναρωτιέστε τι θα μπορούσατε να ανεβάσετε, προβάλετε περιεχόμενο από το μουσείο σας όπως εκθέσεις, εκδηλώσεις, ομιλίες και εκπαιδευτικά προγράμματα. Η αύξηση των προβολών προϋποθέτει στρατηγική και σαφείς στόχους.

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την πλατφόρμα και να φέρετε τα βίντεο σας στην προσοχή του κοινού, υπάρχουν μερικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε.

1. Διαμορφώστε έξυπνα τη σελίδα σας

Ακριβώς όπως το γραφείο καλωσορίσματος στο φουαγιέ του μουσείου, το κανάλι σας στο YouTube θα πρέπει να κάνει μια θετική πρώτη εντύπωση για τους επισκέπτες σας. Η σαφής οργάνωση του καναλιού σας μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά στους θεατές και να ενισχύσει την επωνυμία σας.

Ακολουθούν ορισμένες περιοχές της σελίδας στις οποίες πρέπει να εστιάσετε:

  • Προσαρμοσμένο banner

Ακριβώς όπως μια σελίδα στο Facebook, το YouTube προσφέρει την επιλογή να ανεβάσετε ένα προσαρμοσμένο banner (φωτογραφία εξωφύλλου). Αυτό θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με την επωνυμία σας. Ποιός είναι ο χαρακτήρας και η ταυτότητα του μουσείου σας;

Συμπεριλάβετε οπτικά στοιχεία, όπως μια εντυπωσιακή φωτογραφία των εγκαταστάσεων σας ή δημιουργήστε ένα γραφιστικό σύνολο που διαφημίζει τις τρέχουσες εκθέσεις σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις γραμματοσειρές της επωνυμίας σας και την παλέτα χρωμάτων σας για συνοχή με τα άλλα κανάλια κοινωνικών μέσων και τον ιστότοπό σας.

Για μικρότερους οργανισμούς που δεν απασχολούν γραφίστα, επιλέξτε κάποια πλατφόρμα που βασίζεται στο cloud, όπως το Canva ή το Adobe Express. Αυτά, προσφέρουν μια ποικιλία προτύπων που είναι εύκολο να προσαρμόσετε και να μοιραστείτε με τους συνεργάτες.

  • Ενότητα «Περιγραφή»

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος που θα επισκεφθεί το κανάλι σας στο YouTube δεν έχει ιδέα ότι πρόκειται για μουσείο. Βεβαιωθείτε ότι η περιγραφή που διαθέτετε παρέχει μια περίληψη του οργανισμού και των συλλογών του.

Υπενθυμίστε στο κοινό σας ότι δεν είναι απλώς ένα κανάλι που παράγει βίντεο, αλλά έχει επίσης μια εξαιρετικό φυσικό χώρο που μπορούν να επισκεφτούν. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε σχετικούς συνδέσμους στην ενότητα «Σύνδεσμοι» για τον ιστότοπό σας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και σε άλλες πλατφόρμες.

  • Εικόνα προφίλ

Αυτή η εικόνα συνοδεύει το όνομα του καναλιού σας στο YouTube. Μια εικόνα υψηλής αντίθεσης του λογοτύπου σας στα χρώματα της επωνυμίας σας λειτουργεί καλύτερα για την ενίσχυση της αναγνωσιμότητας του.

2. Επιλέξτε μια ισχυρή μικρογραφία και τίτλο για το βίντεο σας

Η μικρογραφία είναι ένα καρέ από το βίντεο που δημιουργήσατε. Για να επιλέξετε το καταλληλότερο, σκεφτείτε ποιά στοιχεία του βίντεο σας είναι πιο σημαντικά. Τι αποτυπώνει ξεκάθαρα την ιδέα σας;

Η δημιουργία ενός υπέροχου βίντεο είναι μόνο ένα μέρος του συνολικού αποτελέσματος. Το υπόλοιπο αφορά στο περίφημο κλικ των χρηστών στο βίντεο σας έναντι των εκατομμυρίων άλλων της πλατφόρμας. Τι θα κάνει τον θεατή να σταματήσει την κύλιση και να κάνει κλικ;

Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις, θα είστε έτοιμοι να προχωρήσετε στην ανάπτυξη της μικρογραφίας και του τίτλου σας. Ο δημιουργικός συνδυασμός αυτών των δύο εξάπτουν την περιέργεια, δελεάζοντας τον θεατή να κλικάρει.

Και πάλι, εάν το ίδρυμα σας δε διαθέτει εσωτερικούς πόρους για γραφιστικό σχεδιασμό, το Canva είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση και προσφέρει τόνους προτύπων για μικρογραφίες. Για τους τίτλους μπορείτε να δοκιμάσετε ένα από τα διαθέσιμα και δωρεάν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT.

3. Γνωρίστε και επενδύστε στα SEO

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) χρησιμοποιείται για την εμφάνιση του περιεχομένου σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων. Για να το πετύχετε αυτό, εντοπίστε και χρησιμοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά που είναι πιο πιθανό να πληκτρολογήσουν οι χρήστες αναζητώντας το περιεχόμενο σας.

Χρησιμοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και τις περιγραφές των βίντεο και δώστε προτεραιότητα στη σαφήνεια έναντι της δημιουργικότητας.

Υπάρχουν πολλές πτυχές που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη δημιουργία ενός βίντεο για το μουσείο σας. Λόγω της μοναδικότητας του YouTube, το κανάλι του μουσείου σας μπορεί να βοηθήσει στην προσέγγιση νέου κοινού και να ενισχύσει το δημόσιο προφίλ σας.

Τα μουσεία, εξαιτίας της φύσης τους, μπορούν εύκολα να προσφέρουν το είδος του περιεχομένου υψηλής ποιότητας που εκτιμά η Google. Θα πρέπει να επενδύσουν στην προώθηση των καναλιών τους στο YouTube όχι μόνο γιατί αποτελεί μια καλή πρακτική μάρκετινγκ, αλλά και για την εκπλήρωση της εκπαιδευτικής τους αποστολής.

Τελικά, τα καλύτερα πρότυπα και πρακτικές καναλιών YouTube για ένα μουσείο είναι αυτά που ευθυγραμμίζονται με την αποστολή, την αξία, την επωνυμία και το χαρακτήρα του ιδρύματός σας.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top