Πώς το πωλητήριο του μουσείου σας μπορεί να προσελκύσει νέο κοινό

Το πωλητήριο ενός μουσείου μπορεί και πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από απλά ράφια με καρτ ποστάλ, που τοποθετούνται στο τέλος μιας επίσκεψης σε μουσείο. Αυτά τα καταστήματα έχουν τεράστιες δυνατότητες δημιουργικής και εμπορικής επιτυχίας. Ανακαλύψτε τη!

Είναι πλέον σύνηθες, τα καταστήματα δώρων μουσείων να υπάρχουν στη φυσική και ψηφιακή σφαίρα και να είναι γνωστά, ως προορισμοί λιανικής για μοναδικά αντικείμενα. Ακόμα κι αν οι καταναλωτές αγνοούν τη συλλογή του μουσείου σας, μπορεί να ενδιαφέρονται για τα εμπορεύματα του πωλητηρίου.

Υπάρχουν καταστήματα μουσείων, όπου οι τέχνες και ο πολιτισμός συναντώνται εμπορικά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να προσελκύσουν ένα μεγαλύτερο και ανομοιογενές κοινό. Μάλιστα, από όλους τους χώρους των μουσείων, τα καταστήματα έχουν αναμφισβήτητα τις περισσότερες δυνατότητες να το κάνουν.

1. Συνεργαστείτε με τοπικούς καλλιτέχνες και δημιουργήστε προϊόντα-έργα τέχνης

Η συνεργασία με καλλιτέχνες και σχεδιαστές της περιοχή σας, για τη δημιουργία αντικειμένων κατά παραγγελία, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε νέο κοινό και να δημιουργήσετε πολύτιμους δεσμούς με την κοινότητα. Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε ποιοι είναι οι δημοφιλείς δημιουργοί και ανοίξτε ένα διάλογο, σχετικά με την διάθεση των προϊόντων τους. Ακόμα καλύτερα, σκεφτείτε να τους ζητήσετε να δημιουργήσουν ένα αντικείμενο ή μια σειρά έργων, που θα πωληθούν αποκλειστικά στο κατάστημα του μουσείου σας.

Ως κοινοτικός κόμβος για τις τέχνες και τον πολιτισμό, είναι λογικό τα μουσεία να υποστηρίζουν τους ντόπιους δημιουργούς. Διαθέτοντας έργα τέχνης, το μουσείο σας μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της προβολής και της αξιοπιστίας των τοπικών καλλιτεχνών, γεγονός που μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις.

2. Κάντε τους μη κατόχους εισιτηρίων ευπρόσδεκτους στο κατάστημα του μουσείου σας

Ανεξάρτητα από το αν το μουσείο σας χρεώνει την είσοδο, είναι έξυπνο να εξετάσετε το ενδεχόμενο να κάνετε το κατάστημα του ανοιχτό σε μη κατόχους εισιτηρίων. Κάντε γνωστό μέσω του ιστοτόπου σας, των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και των έντυπων διαφημίσεων ότι το κατάστημά σας είναι ανοιχτό σε όλους.

Ακόμα, σκεφτείτε να τοποθετήσετε διαφημίσεις σε τοπικές εκδόσεις και εμπορικά κέντρα για να προσελκύσετε νέο κοινό. Μπείτε στη λογική του λιανικού εμπορίου και σκεφτείτε, σε ποια καταστήματα ψωνίζουν ήδη οι πελάτες που θα θέλατε να προσελκύσετε και τοποθετήστε τις διαφημίσεις σας εκεί.

Η γνώση της αγοράς και του ανταγωνισμού μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στον καθορισμό των στόχων. Παράλληλα, θα σας δώσει μια ιδέα για το πώς να μεταμορφώσετε τον χώρο του πωλητήριου (φυσικό και ψηφιακό) σε ένα μοντέρνο προορισμό αγορών.

Θυμηθείτε να κρατάτε τον σύγχρονο καταναλωτή στο επίκεντρο των αποφάσεων σχετικά με το merchandising, καθώς αυτό θα βοηθήσει να διευρύνετε το κοινό του μουσείου σας.

3. Τα τρία πιο σημαντικά πράγματα στη λιανική πώληση: Τοποθεσία, τοποθεσία, τοποθεσία

Ακόμα κι αν το μουσείο σας δε βρίσκεται σε περιοχή με μεγάλη επισκεψιμότητα, εξετάστε το ενδεχόμενο να τοποθετήσετε το κατάστημα του στο πιο πολυσύχναστο και εμφανές σημείο του κτηρίου σας ή ακόμα και να έχετε πολλά σημεία πώλησης εντός του χώρου. Τέλος, η δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας διαδρομής είναι σημαντική για κάθε κατάστημα και οι συχνές αλλαγές στη διάταξη όπως και η ανανέωση των εμπορευμάτων μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση του ενδιαφέροντος για τους τακτικούς αγοραστές.

Για να προσελκύσουν νέο κοινό, τα μουσεία πρέπει να προσπαθούν να διατηρούν συνεχώς τα εμπορεύματα ενδιαφέροντα. Αντί να σκεφτείτε να δημιουργήσετε ένα κατάστημα για άτομα που ενδιαφέρονται για το μουσείο σας, σχεδιάστε ένα περιβάλλον λιανικής, που θα απευθύνεται στον σύγχρονο καταναλωτή, αλλά είναι εμπνευσμένο από τη συλλογή.

Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός», Σαντορίνη

Ιδέες για δημιουργία προϊόντων τέχνης που δεν κοστίζουν μια περιουσία

Τα καλύτερα δώρα τέχνης δεν πρέπει να κοστίζουν μια περιουσία, αλλά να έχουν διάρκεια ζωής για τα επόμενα χρόνια. Τόσο στα καταστήματα μουσείων του εξωτερικού αλλά και μουσείων της Ελλάδας, όπως το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας, Δ. Νομικός, στη Σαντορίνη, μπορεί κανείς να βρει απίστευτα συλλεκτικά αντικείμενα, που σίγουρα θα γοητεύσουν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις της τέχνης. Ακόμα, θα προσθέσουν μια νότα κουλτούρας στο σπίτι και την γκαρνταρόμπα τους.

Το κλειδί για να δημιουργήσετε το τέλειο δώρο τέχνης είναι να συνδυάσετε τον καλλιτέχνη και το συλλεκτικό του αντικείμενο με την προσωπικότητα ή τον τρόπο ζωής του πελάτη σας. Για τη δημιουργία αυτών των προϊόντων μπορείτε να συνεργαστείτε με εταιρείες, που εξειδικεύονται στην κατασκευή προϊόντων ή ακόμα με τοπικούς συλλόγους που κάνουν εξαιρετική ποιοτική δουλειά (ιδιαίτερα αν βρίσκεστε στην επαρχία). Οι παρακάτω προτάσεις αφορούν σε σχέδια από τη συλλογή του μουσείου σας ή νέα σχέδια τοπικών καλλιτεχνών.

1. Δημιουργία σειράς ρούχων
1. Βιβλία ζωγραφικής (ιδανικό για παιδικό κοινό)
2. Σειρά λευκών ειδών (όπως μαξιλάρια, σεντόνια)
3. Ιδιαίτερα και κομψά διακοσμητικά για το γραφείο ή το σπίτι
4. Αφίσες, πίνακες (με εκτύπωση σε καμβά και μικρά κάδρα)
5. Εξειδικευμένα προϊόντα επίπλωσης (όπως καρέκλες, φωτιστικά)
6. Παζλ με διαφορετικό αριθμό κομματιών για πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας
7. Αξεσουάρ καθημερινής οικιακής χρήσης (όπως σουβέρ, σουπλά, τραπεζομάντηλα, κούπες κλπ.)
8. Αξεσουάρ (όπως τσάντες, μαντήλια, θήκες κινητών και λάπτοπ κλπ.)
9. Πρωτότυποι πίνακες κατά παραγγελία για τους πελάτες σας.

Μη διστάσετε να απευθυνθείτε σε τοπικούς καλλιτέχνες και σχεδιαστές, σχετικά με την διάθεση των προϊόντων τους και τη συνεργασία για μοναδικά αντικείμενα. Δουλέψτε σκληρά για να κάνετε το κατάστημα του μουσείου σας έναν προορισμό λιανικής, προσφέροντας προϊόντα με δελεαστικό και προσιτό τρόπο. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τη συλλογή του μουσείου σας ως έμπνευση για εμπορεύματα και όχι ως δόγμα.

Διαθέστε αντικείμενα που αντικατοπτρίζουν τη συλλογή και την αποστολή του μουσείου σας, όπως ιδιόμορφα είδη σπιτιού, αν διαθέτε μια συλλογή μοντέρνας τέχνης, ή σπόρους λουλουδιών και ντόπιο μέλι, εάν πρόκειται για μουσείο τοπικής παράδοσης. Τέλος, μην ξεχνάτε πως τα νέα και ενδιαφέροντα προϊόντα τέχνης μπορούν να υποστηρίξουν την αποστολή ενός μουσείου, να ωφελήσουν μια φιλανθρωπική οργάνωση ή να συνεισφέρουν με άλλο τρόπο στην καλλιτεχνική κοινότητα.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top