Παραγωγή ταινιών για την επίτευξη των στόχων των μουσείων

Η δημιουργία περιεχομένου, που αφηγείται μια ιστορία είναι το κλειδί για την ανάπτυξη μιας πολυμεσικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Προβάλλοντας τα εκθέματα ή την ταυτότητά τους, όλο και περισσότερα μουσεία χρησιμοποιούν τεχνολογία, βίντεο ή παραγωγή ταινιών.

Η παραγωγή ταινιών ως εργαλείο για τα μουσεία

Το να μοιραζόμαστε ιστορίες είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα σε εποχές σαν και αυτή. Από τις τοιχογραφίες των σπηλαίων, στους αναγεννησιακούς πίνακες, τον ασπρόμαυρο κινηματογράφο και τέλος στην σύγχρονη εικονική πραγματικότητα οι άνθρωποι αποτύπωναν τη ζωή με τη μορφή εικόνας. Αυτό αναδεικνύει τι είμαστε και τι πρεσβεύουμε.

Το βίντεο, γενικότερα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα μουσεία για να εμπλέξουν το κοινό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψη. Παρακολουθώντας αυτό το υλικό, οι (δυνητικοί) επισκέπτες αισθάνονται οικεία με το περιεχόμενο πριν ακόμα περάσουν τις πόρτες του μουσείου, ενώ αποκτούν πληροφορίες για τα εκθέματα. Ακόμα, είναι ένα μέσο που μπορεί να προωθήσει τις δράσεις του ιδρύματος αποτελεσματικά ή να επικοινωνήσει τις ανάγκες του όπως τον εθελοντισμό.

Τα παρακάτω μουσεία χρησιμοποίησαν την παραγωγή ταινιών και βίντεο για την ανάδειξη των εκθεμάτων τους, πάντα με στόχο την αύξηση ή/και διατήρηση του κοινού τους. Με τα κατάλληλα εργαλεία, όπως την υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά, την εμπνευσμένη σκηνοθεσία και φυσικά τον ικανό προϋπολογισμό κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους τους.

Patrick Kavanagh Centre: Η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους και έκθεμα “The Pincer Jaws of Heaven”

Η ταινία μικρού μήκους δημιουργήθηκε για να ενθαρρύνει τη νεότερη γενιά ντόπιων, να αναλάβει πρωτοβουλία για τον τόπο και να συμμετάσχει σε κοινωνικές, δημιουργικές και πολιτιστικές δραστηριότητες εμπνευσμένες, αλλά όχι απαραίτητα άμεσα συνδεδεμένες με τον Patrick Kavanagh.

Ο Ιρλανδός Patrick Kavanagh, είναι ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές του 20ού αιώνα. Το Patrick Kavanagh Centre άνοιξε ξανά τον Ιούλιο του 2020 μετά από αποκατάσταση 1,2 εκατομμυρίων ευρώ και ανάπτυξη ενός νέου χώρου εμπειρίας επισκεπτών και εκδηλώσεων.

Με το έργο αυτό ο εκθεσιακός χώρος επανασχεδιάστηκε έξυπνα και εξοπλίστηκε για να λειτουργήσει ως γκαλερί, σαλόνι ανάγνωσης και έναν ευέλικτο χώρο για σεμινάρια, παραστάσεις, προβολές ταινιών, μουσικές, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις.

Το κεντρικό έκθεμα της νέας διαδραστικής έκθεσης πολυμέσων ονομάζεται “The Pincer Jaws of Heaven” και είναι μια καθηλωτική τριπλή προβολή που συνδέει τους επισκέπτες με την ακατέργαστη δύναμη των λέξεων του Kavanagh, τα μέρη και τα τοπία που τον ενέπνευσαν.

In Cultura Veritas: Η γεύση του κρασιού, τα μουσεία και τα βίντεο των 60 δευτερολέπτων

Αυτές οι ταινίες αποτελούν μέρος του έργου In Cultura Veritas, μιας διασυνοριακής συνεργασίας της ΕΕ, με στόχο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, με τη δημιουργία ενός νέου τουριστικού προορισμού στις παραδοσιακές αμπελουργικές περιοχές. Για τις ανάγκες, λοιπόν, της διαφημιστικής παρουσίασης των μουσείων και των μόνιμων εκθέσεων τους, δημιουργήθηκαν μικρού μήκους ταινίες, 60 δευτερολέπτων, για τέσσερα τοπικά μουσεία της Κροατίας και της Σλοβενίας.

Για την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών, δόθηκε έμφαση στην παραγωγή ταινιών, με βάση τα αποτελέσματα των εργαστηρίων που διοργάνωσε το Κέντρο Τεκμηρίωσης Μουσείων (MDC) με τους επιμελητές των τοπικών μουσείων. Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, εντοπίστηκαν τα μουσειακά αντικείμενα, οι ιστορικές προσωπικότητες και τα γεγονότα, η υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά αυτών των πόλεων και η αιωνόβια αμπελουργική τους παράδοση. Τα ευρήματα ήταν εκπληκτικά και, για το ευρύ κοινό αποτελούσαν άγνωστες ιστορίες.

Για τη δημιουργία των ταινιών χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικές τεχνικές και τεχνολογίες, όπως λήψεις από drone, parallax τρισδιάστατες φωτογραφίες, κινούμενες φωτογραφίες και σκίτσα ενός νεαρού ζωγράφου, εικονογράφου και καλλιτέχνη του δρόμου. Ο συνδυασμός της αφήγησης και ενός καινοτόμου οπτικού λεξιλογίου οδήγησε σε συναρπαστικές ταινίες που μπορούν να προσελκύσουν όλες τις γενιές των επισκεπτών του μουσείου.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου είναι η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών των τεσσάρων μουσείων που περιλαμβάνονται στο έργο, η ενίσχυση των ικανοτήτων των βασικών ενδιαφερομένων, ανάπτυξη νέου τουριστικού προορισμού και ολοκληρωμένη εκστρατεία προώθησης για τη διασυνοριακή περιοχή με την πλούσια πολιτιστική ιστορία και μακρά αμπελουργική παράδοση.

Casa Batlló: Η ανάδειξη της κληρονομιάς του στην περίοδο της Covid-19

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, το Casa Batlló, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO στη Βαρκελώνη, αντιμετώπισε την πρόκληση να προσαρμόσει την πολιτιστική του εμπειρία. Για αυτό, ανέπτυξε ψηφιακό υλικό για να προβάλει τις αξίες της πολιτιστικής κληρονομιάς, να επικοινωνήσει με το διαδικτυακό κοινό και να συμβάλει στην άμβλυνση των επιπτώσεων της καραντίνας. Ανάμεσα σε όλες τις παραγωγές που δημιουργήθηκαν εκείνη την περίοδο, ξεχώρισαν τρία βίντεο.

Το “Sant Jordi-More love than ever” ήταν η ναυαρχίδα της εκστρατείας για το κάλεσμα για δράση προς τους πολίτες, συμμετέχοντας σε έναν καινοτόμο εορτασμό της Ημέρας του Αγίου Γεωργίου, την ημέρα της Καταλονίας στις 23 Απριλίου. Το κοινό παρακινήθηκε να διακοσμήσει τα μπαλκόνια του με τριαντάφυλλα και το μουσείο παρείχε εκπαιδευτικά βίντεο για να τα φτιάξει με ανακυκλωμένα υλικά.

Το “Casa Batlló 360 Experience“ δημιουργήθηκε σε τέσσερις γλώσσες και αποτελεί μια διαδραστική και καθηλωτική επίσκεψη σε αυτό το σπίτι που χτίστηκε από τον Antoni Gaudí, με έμπνευση από τη φύση. Χάρη στην τεχνολογία, οι χρήστες μπορούσαν να εξερευνήσουν, με τον δικό τους ρυθμό, τις λεπτομέρειες του σπιτιού.

Το “We are back“ ήταν το βίντεο της επαναλειτουργίας του φυσικού χώρου, όπου εκφράζονται τα νέα μέτρα υγιεινής και προστασίας που υιοθετήθηκαν. Εμπνευσμένο από τα σχήματα και τα χρώματα του σπιτιού, οι δημιουργικές εικόνες παρουσιάζουν πώς οι επισκέπτες βιώνουν τα διαφορετικά καινοτόμα συστήματα που ανέπτυξε το μουσείο ενάντια στην εξάπλωση της Covid-19.

Συνολικά, η πρόκληση της εμπλοκής των διαδικτυακών επισκεπτών άνοιξε νέες ευκαιρίες για ενασχόληση με την πολιτιστική κληρονομιά και τις τοπικές παραδόσεις, ενέπνευσε ανθρώπους από όλο τον κόσμο με την ομορφιά της φύσης και της τέχνης.

Η παραγωγή δημιουργικών και εμπνευσμένων βίντεο και ταινιών, με προσοχή στη λεπτομέρεια και δίψα για πολιτισμό είναι χρήσιμη τόσο για τους θεατές στο διαδίκτυο όσο και για τις δημόσιες σχέσεις των φορέων.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top