Ηλεκτρονική κράτηση: Tο κλειδί για τη συλλογή και αξιολόγηση των δεδομένων χρήστη

Η διαδικτυακή κράτηση σας επιτρέπει να γνωρίζετε ποιοί είναι οι επισκέπτες σας. Στην εποχή της εξατομίκευσης και της οικονομίας της εμπειρίας, αυτό δημιουργεί μια μακροχρόνια και πιο ουσιαστική σχέση μαζί τους.

Η online κράτηση ωφελεί τόσο τον επισκέπτη όσο και το ίδιο το μουσείο

Αν και στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαιτέρα διαδεδομένη στον κλάδο των μουσείων, η ηλεκτρονική κράτηση σε αξιοθέατα και μουσεία είναι μια συνήθης πρακτική στο εξωτερικό. Το βασικό όφελος για τους επισκέπτες, είναι ότι η online κράτηση αποτελεί συνήθως τον καλύτερο τρόπο απόκτησης της πιο ελκυστικής τιμής. Παράλληλα, επιτρέπει την αναζήτηση των τρεχουσών εκθέσεων ή άλλων δράσεων οργανώνοντας καλύτερα την επίσκεψη.

Σε πολλές περιπτώσεις, η ίδια η διαδικασία είναι πολύ πιο εύκολη και βολική, εξασφαλίζοντας εγγυημένη είσοδο και λιγότερη ή καθόλου αναμονή σε ουρές. Επιπλέον, όταν αγοράζουν τα εισιτήριά τους μέσω της ιστοσελίδας, οι επισκέπτες έχουν όλες τις σχετικές πληροφορίες στα χέρια τους, όπως ώρες λειτουργίας, χάρτες, μέχρι και λεπτομέρειες στάθμευσης.

Οφέλη δεν υπάρχουν μόνο για τον επισκέπτη, αλλά και για το ίδιο το μουσείο. Κατά την κράτηση εισιτηρίου, ο χρήστης μοιράζεται στοιχεία επικοινωνίας και άλλες βασικές πληροφορίες. Το μουσείο μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για να στείλει ενημερωτικό ή προωθητικό υλικό σχετικά με την επικείμενη επίσκεψη. Έτσι, δημιουργείται μια εξατομικευμένη εμπειρία.

Αντιθέτως, εάν ένας επισκέπτης αγοράσει εισιτήριο από το ταμείο, η μόνη πληροφορία που ουσιαστικά συλλέγεται από το μουσείο είναι ο αριθμός των πουλημένων εισιτηρίων. Στοιχεία, όπως η ηλικία ή ο τόπος καταγωγής, που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση του κοινού, δε συγκεντρώνονται και δεν αξιοποιούνται.

Πιο χαρούμενοι επισκέπτες, βελτιωμένες λειτουργίες

Για τις ομάδες μάρκετινγκ, αυτά τα δεδομένα είναι «θησαυρός», αφού όταν εκτελούνται συγκεκριμένες καμπάνιες, μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη τους. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα μέτρησης των μετατροπών από καμπάνιες Facebook, Instagram ή από μεταπωλητές. Στην πραγματικότητα, αν δεν συγκεντρωθούν ολιστικά δεδομένα δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει την επιτυχία του εκάστοτε project.

Με αυτόν τον τρόπο, το μουσείο μπορεί να πουλήσει παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες – ιδιαίτερα αν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα– και φυσικά να μετατρέψει τους επισκέπτες σε τακτικούς. Τα δεδομένα μπορούν ακόμα να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή email, ενημερώνοντας τους εγγεγραμμένους για τις μελλοντικές εκθέσεις.

Την ίδια στιγμή, νέα στοιχεία συλλέγονται, σχετικά με τη συχνότητα επίσκεψης στο μουσείο και τους μήνες που επιλέγονται, ενισχύοντας τη στόχευση στις διαφημίσεις του. Με όλα αυτά τα πολύτιμα δεδομένα, είναι εύκολο για τους φορείς να στέλνουν αιτήματα σχολίων στους επισκέπτες τους, προτροπή κριτικών ενισχύοντας έτσι τις βαθμολογίες τους στο διαδίκτυο.

Το να γνωρίζετε εκ των προτέρων πόσοι επισκέπτες θα έρχονται κάθε μέρα βοηθά επίσης να μειωθούν τα γενικά έξοδα. Για παράδειγμα, ένα μουσείο μπορεί να προγραμματίσει πόσο προσωπικό θα χρειαστεί για να λειτουργήσει σωστά ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών και μπορεί επίσης να προβλέψει τα επίπεδα αποθέματος (υλικά χειροτεχνίας, τεχνολογικός εξοπλισμός κλπ.) που θα χρειαστούν για αυτές τις ημερομηνίες.

Επισκέπτες περιμένουν στο Museum of Modern Art, Νέα Υόρκη | Πηγή: Josh Wilburne / Unsplash

Πώς να ενθαρρύνετε τις online κρατήσεις

Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, ακολουθούν μερικοί τρόποι, με τους οποίους οι φορείς μπορούν να ενθαρρύνουν τους επισκέπτες τους να κάνουν κράτηση μέσω διαδικτύου, αντί να αγοράζουν τα εισιτήριά τους στην είσοδο.

1. Η τιμή είναι βασικό κίνητρο

Μπορείτε απλώς να μειώσετε τις τιμές του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κατά 10%-20% σε σχέση με την επί τόπου αγορά. Έτσι υπάρχει ένα σαφές πλεονέκτημα τιμής για την online κράτηση. Στην περίπτωση που το εισιτήριο σας είναι ήδη πολύ οικονομικό, προσφέρετε αποκλειστικά προνόμια, όπως πακέτα εισιτηρίων και γευμάτων, ή προϊόντα από το πωλητήριο ή δωρεάν στάθμευση.

2. Η προώθηση είναι σημαντική

Οι φορείς πρέπει να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα οφέλη από τις ηλεκτρονικές αγορές. Ενημερώνοντας τους επισκέπτες σας ότι αυτή η μέθοδος θα σημαίνει λιγότερες ουρές, εγγυημένη είσοδο και μια μέρα χωρίς άγχος, πιθανότατα να τους ενθαρρύνετε να σας επισκεφτούν, αλλά και να κάνουν μια θετική αξιολόγηση στις διάφορες διαθέσιμες πλατφόρμες.

3. Η δυναμική λύση των δεδομένων

Αναλύοντας διαφορετικές παραμέτρους συνδυαστικά, όπως η ώρα προσέλευσης, τα δεδομένα από το ιστορικό κινήσεων, αλλά και τα προσωπικά δεδομένα χρήστη, επιτυγχάνετε την καλύτερη δυνατή προσφορά υπηρεσιών. Αυτό σας δίνει επίσης τη δυνατότητα να κατανείμετε καλύτερα τη ζήτηση, το προσωπικό και τους πόρους που χρειάζεται ο χώρος σας για να λειτουργήσει.

Επομένως, η χρήση των σωστών τεχνολογικών λύσεων για τη συλλογή και την αξιολόγηση των δεδομένων χρήστη είναι το κλειδί. Αυτό θα ενισχύσει όλα τα στάδια της εμπειρίας του κοινού. Η ηλεκτρονική κράτηση μπορεί να γίνει αρωγός σε αυτή την προσπάθεια, καθώς είναι σε θέση να αυξήσει τα έσοδα και να μειώσει γενικά έξοδα.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top