Δέσμευση μελών μουσείου: Πρακτικές για σχεδιασμό αποτελεσματικής στρατηγικής

Η δέσμευση των μελών είναι ο Νο1  τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι τα μέλη σας αναγνωρίζουν την αξία που λαμβάνουν από εσάς. Οι καλύτερες στρατηγικές δέσμευσης τα καθοδηγούν να συμμετέχουν στα σωστά προγράμματα και να αισθάνονται ότι εκτιμώνται. Έτσι, είναι πιο πιθανό να ανανεώσουν την συνδρομή τους.

Τι είναι η δέσμευση μελών;

Η δέσμευση των μελών αναφέρεται στις ενεργές προσπάθειες που καταβάλλει ένας οργανισμός για να συνδεθεί και να καλλιεργήσει τις σχέσεις με τα μέλη του. Το νόημα της δέσμευσης είναι να διατηρήσετε το μουσείο σας στο προσκήνιο και να καταδείξετε την αξία της ιδιότητας ενός μέλους.

Σύμφωνα με την έκθεση συγκριτικής αξιολόγησης μάρκετινγκ μελών για το 2022, το 52% των οργανισμών πιστεύει ότι η έλλειψη δέσμευσης είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο τα μέλη δεν ανανεώνουν την συνδρομή τους.

Η λύση; Η εφαρμογή στρατηγικών δέσμευσης των μελών! Σε ένα ευρύ πλαίσιο, οι στρατηγικές αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Προσωπικές και εικονικές ζωντανές εκδηλώσεις.
  • Εκπαιδευτικούς πόρους.
  • Ευκαιρίες εθελοντισμού.
  • Ειδικό λογισμικό δέσμευσης μελών.
  • Προσπάθειες εκτίμησης των μελών (επέτειοι συνδρομής μελών, γενέθλια μελών, εξατομικευμένες υπηρεσίες ή δώρα κλπ.)

Τα μακροπρόθεσμα οφέλη που θα προκύψουν από την εφαρμογή μιας καλά σχεδιασμένης στρατηγικής για το μουσείο σας είναι σημαντικά. Έτσι, πρέπει να είναι μετρήσιμη και τελικά να στοχεύει στην αύξηση της συμμετοχής τους στο μουσείο σας.

Η επένδυση σε τέτοιες στρατηγικές θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα υφιστάμενα μέλη σας. Δεν είναι σπάνιο σε οργανισμούς, τα μέλη απλώς να ξεχνούν να ανανεώσουν!

Ακόμα, θα συμβάλει στην ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας. Ένα από τα πιο πολύτιμα μέρη της ένταξης σε έναν οργανισμό είναι η σύνδεση με άτομα ή οργανισμούς. Η δέσμευση των μελών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους είναι ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσετε μια πραγματική κοινότητα που τα μέλη δεν μπορούν να βρουν αλλού.

Μια ένδειξη πως η στρατηγική σας είναι αποτελεσματική είναι οι συστάσεις των μελών σε άλλα άτομα. Όταν νιώθουν εμπιστοσύνη και εκτίμηση προς τον οργανισμό είναι πιο πιθανό να προτείνουν συνδρομές στον κύκλο τους. Από την πλευρά σας, μπορείτε να δημιουργήσετε επιπλέον ευκαιρίες δικτύωσης.

Ενισχύστε τα έσοδά που δεν προέρχονται από την επισκεψιμότητα. Οι συνδρομές των μελών αποτελούν σημαντικό μέρος των εσόδων για πολλούς πολιτιστικούς οργανισμούς. Έτσι, η εμπλοκή τους σε εκδηλώσεις με εισιτήριο μπορεί να αποφέρει έσοδα και άλλες ροές, που καθιστούν τη λειτουργία ενός οργανισμού πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμα.

6 συμβουλές για τον σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής στρατηγικής δέσμευσης μελών

Καθώς κάνετε καταιγισμό ιδεών για τις καλύτερες στρατηγικές δέσμευσης μελών, να έχετε κατά νου αυτές τις 6 συμβουλές:

1. Τμηματοποιήστε τα μέλη σας

Ο διαχωρισμός των μελών σας σε τμήματα θα σας βοηθήσει να στοχεύσετε τη στρατηγική σας για τη δέσμευση τους στις ατομικές τους ανάγκες και ενδιαφέροντα. Μπορείτε να τμηματοποιήσετε τα μέλη της ένωσής σας με βάση:

  • Τα δημογραφικά στοιχεία τους.
  • Τα ενδιαφέροντά τους.
  • Την παλαιότητα της ιδιότητας μέλους που διατηρούν.
  • Τη βαθμίδα μέλους.
  • Το επίπεδο της δέσμευσης που προτιμούν.

Για παράδειγμα, με το 75% των millennials να αποφεύγουν ενεργά τις τηλεφωνικές κλήσεις, η τηλεφωνική επικοινωνία είναι μια στρατηγική δέσμευσης μελών που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί καλύτερα για τα μεγαλύτερα σε ηλικία μέλη του οργανισμού σας.

Μπορείτε επίσης να διαφοροποιήσετε τα Calls to action (προτροπή για ενέργεια) σας για κάθε τμήμα ανάλογα με το τι είναι πιθανό να προσφέρουν – τα μακροχρόνια μέλη έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μετατραπούν σε εθελοντές.

2. Βρείτε πού τα μέλη σας είναι ήδη πιο ενεργά

Χτίστε τη στρατηγική σας μετρώντας τη δέσμευση των μελών όπως είναι αυτή τη στιγμή. Μπορείτε να συγκεντρώσετε δεδομένα δέσμευσης από:

  • Πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Εγγραφή και συμμετοχή σε εκδηλώσεις.
  • Δραστηριότητα σε forums και διαδικτυακούς χώρους.
  • Συμμετοχή σε εργαστήρια.
  • Λίστες εθελοντών.

Καθώς εκτελείτε τις αναλύσεις σας και αποκτάτε μια ευρύτερη εικόνα για το πώς και πού συμμετέχουν τα μέλη σας, να έχετε υπόψη σας τα παραπάνω δεδομένα. Είναι πολύ πιθανό να βρείτε διαφορετικές πληροφορίες από κάθε ομαδοποίηση, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε πιο στοχευμένες στρατηγικές δέσμευσης.

Πηγή: Sigmund/ Unsplash

3. Στρατηγική για ολόκληρο τον κύκλο ζωής των μελών

Οι στρατηγικές που θα επιλέξετε πρέπει να είναι σε εφαρμογή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να στοχεύουν στην:

Ένταξη

Η δέσμευση των μελών θα πρέπει να ξεκινήσει από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η εγγραφή τους. Για παράδειγμα, η πλειονότητα των οργανισμών αποστέλλουν emails, καλωσορίσματος στα νέα μέλη, ενώ πολλοί από αυτούς παρέχουν τη δυνατότητα δημιουργίας προφίλ μέλους.

Ανανέωση

Η επιλογή του πότε αρχίζουν και πότε τελειώνουν οι προσπάθειες ανανέωσης, ο τρόπος διαμόρφωσης των μηνυμάτων σας και το κανάλι μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε μπορεί να κάνει τη διαφορά στα ποσοστά διατήρησης. Σύμφωνα με έρευνες, το 80% των οργανισμών αναφέρει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως το καλύτερο κανάλι για τις ανανεώσεις!

Διατήρηση

Το διάστημα μεταξύ της ένταξης και της ανανέωσης είναι η καρδιά της ιδιότητας του μέλους. Η ενεργή, συνεπής και προσωπική δέσμευση είναι αυτό που δημιουργεί την κοινότητα, στην οποία τα μέλη σας θέλουν να ανήκουν.

4. Διαθέστε στρατηγικές για φυσικούς και διαδικτυακούς χώρους

Οι εξωστρεφείς ντόπιοι μπορεί να είναι πρόθυμοι να συναντηθούν σε ένα εστιατόριο για μια εκδήλωση δικτύωσης, αλλά τα μέλη που ζουν μακριά από τον χώρο του μουσείου, μπορεί να μην έχουν το χρόνο ή τα χρήματα να το κάνουν. Η χάραξη στρατηγικής τόσο για φυσικούς όσο και για διαδικτυακούς χώρους δίνει σε όλα τα μέλη την ευκαιρία να συμμετάσχουν με τους δικούς τους όρους.

Οι δια ζώσης στρατηγικές δέσμευσης των μελών του μουσείου μπορεί να μοιάζουν με γκαλά, τοπικές ευκαιρίες εθελοντισμού και συναντήσεις δικτύωσης. Για τα διαδικτυακά μέλη σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε online σεμινάρια, εργαστήρια ή συναντήσεις συμβουλευτικής.

5. Ορίστε τους KPIs δέσμευσης των μελών σας

Ο καθορισμός συγκεκριμένων βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs) είναι απαραίτητος για τη μέτρηση της επιτυχίας των δραστηριοτήτων και των στρατηγικών δέσμευσης των μελών σας. Ορισμένοι δείκτες KPIs που μπορείτε να εξετάσετε περιλαμβάνουν:

  1. Μετρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ακόλουθοι, αλληλεπίδραση, σχόλια, αναφορές κλπ.).
  2. Εγγραφές και συμμετοχή σε εκδηλώσεις.
  3. Άμεση διαδικτυακή επισκεψιμότητα.
  4. Εγγραφές νέων μελών.
  5. Συστάσεις σε άλλους.
  6. Έρευνα αξιολόγησης της δέσμευσης μελών.

Εάν ο οργανισμός σας είναι σχετικά νέος, διερευνήστε πώς μοιάζουν συνήθως οι σταθερές μετρήσεις δέσμευσης των μελών στον κλάδο σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να ορίσετε ρεαλιστικούς KPIs και να γνωρίζετε πού βρίσκεστε στην ευρύτερη κοινότητά σας.

6. Χρησιμοποιήστε εργαλεία για την παρακολούθηση της δέσμευσης των μελών

Η μέτρηση της δέσμευσης μπορεί να γίνει εύκολη με τη βοήθεια εργαλείων όπως:

– Εφαρμογές για διοργάνωση εκδηλώσεων (δεδομένα εγγραφής).

– Εργαλεία ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

– Αναφορές επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο.

– Έρευνες και δημοσκοπήσεις.

– Λογισμικό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (παρακολούθηση κλικ, άνοιγμα μηνύματος κλπ.).

Χωρίς τα μέλη του, ο οργανισμός σας μπορεί και να μην υπήρχε. Μαθαίνοντας περισσότερα γι’ αυτά και προσθέτοντάς τους αξία, μπορείτε να τα διατηρήσετε σε όλη την πορεία εξέλιξής του.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top