Αυξήστε τη δυναμική του μουσείου σας μέσω τοπικού μάρκετινγκ

Οι παραδοσιακές ή μη ψηφιακές προσεγγίσεις μάρκετινγκ εξακολουθούν να είναι αποτελεσματικές και έχουν εκπληκτικά υψηλή απόδοση επένδυσης. Παράλληλα με τις ψηφιακές μπορούν να προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα, ειδικά για τις τοπικές κοινότητες, αλλά πώς μπορεί ένα μουσείο να εντάξει αυτές τις μεθόδους στο τρέχον σχέδιο μάρκετινγκ;

Χρησιμοποιώντας τοπικό μάρκετινγκ

Με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να έχει φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στο δέλεαρ του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η διεθνής εμβέλεια, οι προσιτές επιλογές διαφήμισης και οι εύκολες μετρήσεις είναι μερικές μόνο από τις ελκυστικές πτυχές του μάρκετινγκ μέσω ψηφιακών μέσων.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ σε παγκόσμια κλίμακα μπορεί εύκολα να γλιστρήσει στο προσκήνιο των επικοινωνιακών στρατηγικών πολλών μουσείων. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε να εμπλέκουμε τις τοπικές κοινότητες και να συνεχίσουμε να τις προσεγγίζουμε, παράλληλα με ευρύτερες ψηφιακές εκστρατείες.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία των τοπικών κοινοτήτων για τα μουσεία, το ICOM δήλωσε το 2019 ότι «τα μουσεία έχουν τη δύναμη να συμβάλλουν στην οικονομία, το κοινωνικό κεφάλαιο και την ευημερία μιας τοπικής κοινότητας». Με αυτή τη δύναμη, έρχεται και η ευθύνη να εμπλέξουμε την κοινότητα και να διασφαλίσουμε ότι οι εκθέσεις, τα προγράμματα, τα εισιτήρια, ακόμη και το ωράριο είναι προσιτά. Η διάδοση του τι έχει να προσφέρει το μουσείο σας στην κοινότητά δεν είναι δύσκολη, αλλά απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και τη χρήση παραδοσιακών μεθόδων μάρκετινγκ.

Άμεση αλληλογραφία

Υπάρχει κάτι απτά συναρπαστικό στο να λαμβάνετε αλληλογραφία. Τα ιδιαίτερα σχέδια στους φακέλους, το ειδικό χαρτί, οι υφασμάτινες λεπτομέρειες δε μπορούν να αναπαραχθούν από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Το μάρκετινγκ μέσω άμεσης αλληλογραφίας προσφέρει την ευκαιρία να βάλετε το εμπορικό σήμα του μουσείου σας κατευθείαν στα χέρια των ανθρώπων. Ο φυσικός και αυθεντικός χαρακτήρας της εξακολουθεί να εκτιμάται από πολλούς, ιδίως από τις μεγαλύτερες γενιές που δε μεγάλωσαν στην ψηφιακή εποχή.

Επομένως, αν το κοινό-στόχος σας είναι 45+ ετών, ίσως να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο μιας εκστρατείας άμεσης αλληλογραφίας για να τους απευθυνθείτε πιο αποτελεσματικά. Μπορείτε, ακόμα, να προσθέσετε προσωπικές πινελιές, όπως το μικρό όνομα του παραλήπτη ή μια χειρόγραφη υπογραφή, για να δείξετε ότι ο οργανισμός σας κάνει το κάτι παραπάνω και τον εκτιμά ως δυνητικό υποστηρικτή.

Όταν πρόκειται για άμεσο ταχυδρομείο, το μέγεθος έχει σημασία. Το ψηφιακό μάρκετινγκ συχνά περιορίζεται από το μέγεθος και τα pixels, αλλά το άμεσο ταχυδρομείο έχει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία, όσον αφορά το μέγεθος, το χρώμα, την αίσθηση, ακόμη και τη μυρωδιά! Γίνετε δημιουργικοί με τις καμπάνιες σας και σκεφτείτε πώς να συνδέσετε απροσδόκητα στοιχεία, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστοί στο εμπορικό σήμα και το μήνυμά σας.

Έντυπες διαφημίσεις

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μειώθηκε σημαντικά η ανάγκη για έντυπη διαφήμιση, καθώς πολλά μουσεία σε όλο τον κόσμο ήταν κλειστά. Ωστόσο, καθώς αρχίζουμε να απομακρυνόμαστε σταδιακά από τη «στείρα» αυτή περίοδο, είναι προφανές ότι η έντυπη διαφήμιση (περιοδικά, αφίσες κλπ.) εξακολουθεί να είναι σημαντική.

Οι έντυπες διαφημίσεις θεωρούνται αξιόπιστες από τους αναγνώστες, προσθέτοντας ένα πολύτιμο επίπεδο εμπιστοσύνης στο μουσείο και το μήνυμα μάρκετινγκ σας. Έχουν επίσης συνήθως μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις ψηφιακές διαφημίσεις, γεγονός που παρέχει πρόσθετες ευκαιρίες έκθεσης για τα μηνύματα της καμπάνιας σας.

Μελέτη της USPS και του Πανεπιστημίου Temple το 2019 διαπίστωσε ότι οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας (45+) ανταποκρίνονται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά στις έντυπες διαφημίσεις συγκριτικά με τις ψηφιακές. Το διαδίκτυο είναι θορυβώδες, με αναδυόμενες διαφημίσεις, διογκούμενα εισερχόμενα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και στοχευμένες προωθήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αντιθέτως, η έντυπη διαφήμιση περνάει μέσα από όλα αυτά και συναντά τους ανθρώπους σε μια εντελώς διαφορετική σφαίρα, τον φαινομενικά πιο αξιόπιστο κόσμο του χαρτιού και του μελανιού. Καθώς η τοπική σας κοινότητα είναι βέβαιο ότι θα έχει άτομα από διάφορες ηλικιακές ομάδες, είναι καλύτερο να διατηρείτε το μάρκετινγκ σας ποικιλόμορφο με παραγωγή τόσο έντυπη όσο και ψηφιακή.

Πηγή: Ready Made/ Pexels

Πρόσωπο με πρόσωπο

Αυτή η τακτική είναι ίσως η παλαιότερη μέθοδος μάρκετινγκ που γνωρίζει η ανθρωπότητα. Πριν από το χαρτί, πριν από το διαδίκτυο, υπήρχαν δύο μέθοδοι μάρκετινγκ, η προφορική διάδοση (word of mouth) και η πρόσωπο με πρόσωπο. Η τελευταία μέθοδος σημαίνει ότι συναντάτε τους δυνητικούς επισκέπτες με τους δικούς τους όρους και καταρτίζετε μια πειστική πρόταση για να τους δελεάσετε να σας επισκεφθούν.

Βγείτε στην κοινότητά σας και συναντηθείτε με υπεύθυνους σχεδιασμού δραστηριοτήτων. Ακόμα, προσεγγίστε τοπικούς οίκους ευγηρίας και εκπαιδευτικούς σχολείων, για να τους δώσετε πληροφορίες σχετικά με το μουσείο σας και τον διαθέσιμο προγραμματισμό.

Μπορεί να είναι χρονοβόρο να συναντηθείτε μεμονωμένα με τους ιθύνοντες για να παρουσιάσετε το μουσείο σας, αλλά εδώ είναι που οι πλατφόρμες εικονικών συναντήσεων μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.

Πραγματοποιήστε, λοιπόν, την έρευνά σας και να απευθυνθείτε σε επαφές που έχουν τις περισσότερες δυνατότητες απόδοσης της επένδυσής σας, όπως ομάδες ειδικών ενδιαφερόντων και ταξιδιωτικούς διοργανωτές. Αν κάνετε το βήμα παραπάνω για να προωθήσετε το μουσείο σας, με μεθόδους όπως η πρόσωπο με πρόσωπο, μεταδίδετε μια αίσθηση αυθεντικότητας και προσφέρετε ένα επίπεδο εξατομίκευσης, που δε μπορεί να συγκριθεί με καμία άλλη τεχνική μάρκετινγκ.

Δώστε το στίγμα σας

Έχετε ακούσει για τον κανόνα των επτά; Με απλά λόγια, δηλώνει ότι ένας καταναλωτής πρέπει να ακούσει ένα μήνυμα μάρκετινγκ επτά φορές πριν ενεργήσει βάσει αυτού. Στο πλαίσιο του μάρκετινγκ στην τοπική σας κοινότητα, αυτό μεταφράζεται ως χρόνος και προσπάθεια για να γίνετε το μουσείο που θα έρχεται στο μυαλό, όταν οι ντόπιοι αναζητούν έναν προορισμό τέχνης και πολιτισμού.

Η οικοδόμηση αυτής της σχέσης μπορεί να είναι χρονοβόρα, αλλά αξίζει τον κόπο, καθώς μπορεί να δημιουργήσει δεσμούς που διαρκούν για πολλές γενιές. Διαφορετικές ηλικιακές ομάδες ανταποκρίνονται καλύτερα σε διάφορους τύπους μάρκετινγκ.

Οι Millennials και η γενιά Z τείνουν να ανταποκρίνονται καλύτερα στο μάρκετινγκ επιρροής, η γενιά X και οι Baby Boomers προσελκύονται αποτελεσματικότερα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ οι παλαιότερες γενιές επηρεάζονται περισσότερο από τις έντυπες διαφημίσεις και την προφορική επικοινωνία. Η διατήρηση ποικίλων προσεγγίσεων μάρκετινγκ είναι ζωτικής σημασίας για τη δέσμευση του συνόλου της τοπικής κοινότητάς σας και τη δημιουργία του ευρύτερου δυνατού δικτύου.

Καθώς τα μουσεία λειτουργούν ως χώροι εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, κοινωνικής αλλαγής και ανθρώπινης αλληλεπίδρασης, πρέπει να είναι ανοιχτά, φιλόξενα και προσβάσιμα σε όλους. Αξιοποιήστε τη δύναμη του μουσειακού μάρκετινγκ για να ενημερώσετε τους πιθανούς επισκέπτες για τον χώρο σας και να τους δώσετε τη δυνατότητα να τον επισκεφθούν.

Η τοπική σας κοινότητα είναι η ραχοκοκαλιά του μουσείου σας. Μην ξεχνάτε να διατηρείτε τη σχέση με τους πιο κοντινούς στον οργανισμό σας ανθρώπους ζωντανή, καλή και ακμαία.

Source: Devon Rose Turner/ MuseumNext

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top