5 τρόποι για να αυξήσετε τα έσοδα του μουσείου σας

Τα μουσεία, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τη δημοφιλία, πάντα έχουν ανάγκη από έσοδα. Με περιορισμένη χρηματοδότηση και μεγάλο λειτουργικό κόστος, τα χρήματα μπορούν να αποτελέσουν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίζουν όταν προσπαθούν να υλοποιήσουν ενδιαφέρουσες ιδέες.

Επιστρατεύοντας την ευελιξία και την ευρηματική επίλυση προβλημάτων σχετικά με τις ροές εσόδων εξασφαλίζετε τα μελλοντικά σας σχέδια. Υπάρχουν πολλές περισσότερες πηγές για το μουσείο σας από επιχορηγήσεις, πωλήσεις εισιτηρίων ή αγορές από το πωλητήριο.

Είναι σημαντικό να ενημερώσετε και να ευαισθητοποιήσετε το κοινό σας σχετικά με τη σημασία του σκοπού σας. Η κοινή χρήση αυτών των πληροφοριών διασφαλίζει ότι το όσοι επενδύσουν σε εσάς, αντιλαμβάνονται το όραμα και στους στόχους σας.

1. Κάντε εύκολη (και διασκεδαστική) τη δωρεά

Σε ποιον δεν αρέσει μια δωρεά σε μετρητά στο μουσείο του; Είτε μεγάλη είτε μικρή, μια συνεισφορά σας κάνει να αισθάνεστε μεγαλύτερη ασφάλεια για τα μελλοντικά σας σχέδια.

Τα τυπικά κουτιά δωρεών στις εισόδους των μουσείων δεν είναι πάντα τα πιο εμπνευσμένα. Αντ’ αυτού δημιουργήστε ένα κουτί-έκθεμα, σύμφωνα με το είδος του μουσείου σας. Αν ο επισκέψιμος χώρος του μουσείου είναι πολύ μεγάλος τότε σκεφτείτε να τοποθετήσετε αντίστοιχες κατασκευές σε διάφορα μέρη.

Μπορεί το μουσείο σας να δέχεται δωρεές μέσω κάρτας ή διαδικτύου; Τι γίνεται με τα διαφορετικά νομίσματα; Όσο λιγότερα εμπόδια δημιουργείτε σε κάποιον που επιθυμεί να συνεισφέρει, τόσο πιο γρήγορα μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τα έσοδά σας.

Με λίγη δημιουργικότητα, η δωρεά μπορεί να είναι ακόμη και διασκεδαστική. Θα μπορούσατε να μετατρέψετε το κουτί δωρεών σας σε έκθεση, δραστηριότητα ή μαθησιακή εμπειρία.

2. Κάνετε το μουσείο σας τον πιο δημοφιλή χώρο της περιοχής

Τα επίκαιρα και δημοφιλή μουσεία είναι χώροι στους οποίους οι άνθρωποι λατρεύουν να συναθροίζονται. Γιατί λοιπόν να μην το προσφέρετε για ιδιωτικές εκδηλώσεις εκτός των ωρών λειτουργίας;

Πολλοί οργανισμοί, εταιρίες και ιδιώτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για το προνόμιο να χρησιμοποιούν τους χώρους των μουσείων για τις εκδηλώσεις τους. Ωστόσο, για αυτή τη ροή εσόδων χρειάζεται να επενδύσετε και εσείς στην αναβάθμιση του χώρου. Μετατρέψτε τον σε ιδανικό περιβάλλον για φιλοξενία εκδηλώσεων, εξασφαλίζοντας παράλληλα όλες τις λειτουργικές προϋποθέσεις.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε τις ρυθμίσεις ενοικίασης που σας ταιριάζουν καλύτερα. Και υπάρχει ένα πρόσθετο μπόνους ανεξάρτητα από τα έσοδα. Αυτό είναι η δωρεάν διαφήμιση, που ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες της εκδήλωσης να επιστρέψουν ως επισκέπτες ή να σας προτείνουν σε άλλους.

Όταν είστε έτοιμοι, ενημερώστε με ένα email ή μήνυμα στα social media διάφορες εταιρίες διοργάνωσης εκδηλώσεων για τη νέα σας υπηρεσία. Προγραμματίστε ένα ραντεβού μαζί τους και ενημερώστε τους για τις τιμές, τις παροχές αλλά και την προμήθεια που θα δίνεται σε εκείνους με το «κλείσιμο» κάθε εκδήλωσης.

3. Δημιουργήστε αφηγηματικά μονοπάτια

Δημιουργήστε διαφορετικά αφηγηματικά μονοπάτια συνδέοντας έργα τέχνης και αντικείμενα, τα οποία οι επισκέπτες καλούνται να ακολουθήσουν. Τα μονοπάτια αυτά μπορεί να είναι ψηφιακά ή έντυπα φύλλα δραστηριοτήτων και να παρέχουν ένα νέο ερμηνευτικό επίπεδο. Αυτό ενδέχεται να μην περιορίζεται στα υπάρχοντα εκθέματά σας, αλλά να διευρύνεται προσθέτοντας εξωτερικούς συνδέσμους ή πολυμεσικό υλικό.

Είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την διευκόλυνση κατανόησης εκθέσεων και συλλογών, από ομάδες κοινού, όπως παιδιά και έφηβοι. Ορισμένα μουσεία επιλέγουν να προσφέρουν τα μονοπάτια δωρεάν. Ωστόσο, τα περισσότερα έχουν ορίσει μια αρκετά χαμηλή τιμή, ώστε να είναι προσιτά σε όλους τους επισκέπτες. Έτσι, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πηγή εσόδων για το μουσείο.

Πηγή: Samantha Borges / Unsplash

4. Διοργανώστε μια κινηματογραφική βραδιά

Αν το μουσείο σας διαθέτει αίθουσα με προβολέα και καθίσματα, τότε θα μπορούσε να μετατραπεί σε έναν εναλλακτικό κινηματογράφο. Επιλέξτε μια ταινία που ταιριάζει στο κοινό και το θέμα του μουσείου σας (βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει τις άδειες πνευματικών δικαιωμάτων) και ξεκινήστε να πουλάτε εισιτήρια!

Εναλλακτικά, αν έχετε υπαίθριες εγκαταστάσεις, σκεφτείτε να επενδύσετε σε έναν προβολέα εξωτερικού χώρου. Στην περίπτωση που δεν διάθετε καρέκλες, μπορείτε να ενημερώσετε το κοινό σας να φέρει ένα ύφασμα τύπου πικνίκ. Έτσι, θα έχετε δημιουργήσει την τέλεια καλοκαιρινή ατμόσφαιρα για την κοινότητά σας.

Εάν επιθυμείτε να αγοράσετε προβολέα, διενεργήσετε έρευνα στο διαδίκτυο αλλά και στο YouTube, καθώς οι προβολείς έχουν ενθουσιώδεις υποστηρικτές οι οποίοι ανεβάζουν βίντεο με κριτικές. Αναζητήστε την πιο οικονομική τιμή για τον προβολέα που σας ενδιαφέρει είτε σε φυσικά καταστήματα είτε σε πλατφόρμες, όπως η Amazon.

5. Διαδικτυακά σεμινάρια

Οι διαδικτυακές ιδέες συγκέντρωσης χρημάτων αφορούν εικονικές εκδηλώσεις ή δραστηριότητες. Σκοπός τους είναι η ευαισθητοποίηση για έναν σκοπό και η συγκέντρωση οικονομικής βοήθειας για την υποστήριξή του.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους συγκέντρωσης χρημάτων είναι τα διαδικτυακά σεμινάρια. Έτσι, καθώς τα μουσεία εκπαιδεύουν το κοινό τους σε σημαντικά ζητήματα, δημιουργούν άμεσα έσοδα.

Πριν διοργανώσετε ένα διαδικτυακό σεμινάριο:

  • Επιλέξτε μια πλατφόρμα για να φιλοξενήσετε το webinar σας.
  • Διαλέξτε ένα θέμα σχετικό με τον σκοπό και την αποστολή του μουσείου σας.
  • Συγκεντρώστε μια ομάδα ειδικών για το επιλεγμένο θέμα. Η πρόσκληση ομιλητών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε μεγάλα πλήθη και να ζωντανέψετε τα διαδικτυακά σεμινάρια. Οι ειδικοί μπορούν να επιλέξουν διάφορα μέρη του θέματος, στα οποία θα εστιάσουν και θα εκπαιδεύσουν τους καλεσμένους.
  • Ορίστε ημερομηνία και ώρα για αυτό το συμβάν.
  • Προωθήστε το διαδικτυακό σεμινάριο σας σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείτε επίσης να στείλετε προσκλήσεις μέσω email. Είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε λεπτομέρειες για την σκοπό που υποστηρίζετε. Αυτό το βήμα διασφαλίζει ότι οι επισκέπτες που αγοράζουν εισιτήρια ενδιαφέρονται για αυτόν και είναι πιθανό να κάνουν δωρεά.\
  • Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, μοιραστείτε πληροφορίες με τους συμμετέχοντες για τον σκοπό που υποστηρίζετε και ενθαρρύνετε τους να κάνουν δωρεές.

Παρ’ όλο που ορισμένες από αυτές τις ιδέες μπορεί να μην αποφέρουν μεγάλα ποσά, θα μπορούσαν να δώσουν στο μουσείο σας την απαραίτητη ώθηση για άμεσα έσοδα. Έτσι, θα μπορέσετε να ενισχύσετε το έργο σας και να επενδύσετε αργότερα σε νέα έργα.

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις ιδέες μας, αλλά θέλουμε να ακούσουμε τις δικές σας! Μοιραστείτε τις μαζί μας!

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top