Βρίσκοντας την κατάλληλη θέση εργασίας σε ένα μουσείο

Αν η ιστορία και οι τέχνες είναι κάτι που αγαπάτε, τότε η εργασία σε ένα μουσείο μπορεί να είναι η τέλεια δουλειά για εσάς. Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε περισσότερα σχετικά με τις ευκαιρίες που μπορείτε να αναζητήσετε και πώς να τις αποκτήσετε.

Ποιοι επαγγελματίες μπορούν να εργαστούν σε μουσεία;

Τα μουσεία περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών, από εκπαιδευτικούς έως οικονομολόγους και τεχνικούς. Οι τύποι θέσεων εργασίας στα μουσεία περιλαμβάνουν αυτές στις ακόλουθες κατηγορίες:

Υπάλληλοι εξυπηρέτησης επισκεπτών: 

Πρόκειται για μέλη του προσωπικού που υποδέχονται τους επισκέπτες, παρέχουν εισιτήρια και απαντούν σε ερωτήσεις.

Επιμελητές: 

Ένας επιμελητής μουσείων διαχειρίζεται συλλογές και αναπτύσσει τρόπους προβολής αντικειμένων, έργων τέχνης και αρχείων. Διοργανώνει εκθέσεις και δημιουργεί εκδόσεις για αυτές. Συνεργάζεται επίσης με άλλα τμήματα του μουσείου σε θέματα εκπαίδευσης, σχεδιασμού και μάρκετινγκ.

Μουσειοπαιδαγωγοί: 

Ένας μουσειοπαιδαγωγός διαδραματίζει ενεργό ρόλο στη δημιουργία ή τη βελτίωση εμπειριών για μαθητές και άλλες ηλικιακές ομάδες που επισκέπτονται μουσεία. Συγκεκριμένα, αναπτύσσει εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για τις ομάδες που απευθύνεται το εκάστοτε πρόγραμμα. Οι μουσειοπαιδαγωγοί συνεργάζονται επίσης με άλλα τμήματα του μουσείου για να αναπτύξουν προγράμματα εκμάθησης.

Αρχειονόμοι: 

Σε ένα μουσείο, ένας αρχειονόμος διαχειρίζεται συνήθως αρχειακό υλικό, όπως έγγραφα, φωτογραφίες, βιβλία κλπ., που αποτελεί μέρος μιας συλλογής. Συγκεκριμένα, περιγράφει αυτά τα αρχεία και παρέχει βοήθεια με ερευνητικά ερωτήματα σχετικά με αυτά. Ακόμα, πραγματοποιεί καταλογογράφηση, τεκμηρίωση και συχνά ψηφιοποίηση του υλικού, ενώ διασφαλίζει πως αποθηκεύονται στις κατάλληλες συνθήκες.

Ιστορικοί: 

Ένας ιστορικός συλλέγει πληροφορίες και τις ερμηνεύει, για να καθορίσει την αξιοπιστία και τη σημασία τους. Παρέχει πληροφορίες για τα μουσειακά εκπαιδευτικά προγράμματα και καθοδήγηση ή συμβουλές σχετικά με ιστορικά θέματα.

Υπάλληλοι μάρκετινγκ, εύρεση και διαχείριση χρηματοδοτήσεων: 

Οι εργαζόμενοι αυτών των θέσεων επικεντρώνονται στην εξασφάλιση χρηματοδότησης και τη διαφήμιση του μουσείου. Αναπτύσσουν πλάνα ανάπτυξης για τον φορέα τόσο σε επίπεδο οικονομικό όσο και προβολής.

Συντονιστής ψηφιακού μάρκετινγκ: 

Ο υπεύθυνος ψηφιακού μάρκετινγκ ενός μουσείου φροντίζει για τον ψηφιακό αντίκτυπό του. Δημιουργεί ελκυστικές εκστρατείες ψηφιακού μάρκετινγκ για να βοηθήσει στην προσέλκυση επισκεπτών.

Υπεύθυνος δέσμευσης (σε μεγαλύτερους φορείς): 

Ένας υπεύθυνος δέσμευσης ασχολείται με τη συνολική εμπειρία του μουσείου. Αναζητεί, δηλαδή, τρόπους να προσελκύσει και να διατηρήσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών στο μουσείο.

Υπάλληλοι οικονομικού τμήματος:

Εδώ εργάζονται οι υπάλληλοι λογιστηρίου, οι οποίοι καλούνται να συνεργαστούν και με εξωτερικούς συνεργάτες για τα διαδικαστικά των δράσεων και της λειτουργίας ενός φορέα.

Διοίκηση, διευθυντές μουσείων: 

Αυτό το τμήμα περιλαμβάνει προσωπικό που επιβλέπει τις καθημερινές λειτουργίες και θέτει τους στρατηγικούς στόχους του μουσείου. Εργάζονται μαζί με επιμελητές για να αποφασίσουν ποια αντικείμενα θα συμπεριλάβουν στη συλλογή του μουσείου.

Φύλακες: 

Οι επαγγελματίες αυτοί προστατεύουν τη συλλογή και τις εγκαταστάσεις του μουσείου από διάφορους κινδύνους. Παράλληλα, φροντίζουν για την εύρυθμη λειτουργία των χώρων τις ώρες που το μουσείο δέχεται επισκέπτες.

Διαχειριστές εγκαταστάσεων και τεχνικοί: 

Σε αυτές τις εργασίες απασχολείται το προσωπικό καθαριότητας και μηχανικοί, όπως ειδικοί που διασφαλίζουν τις κατάλληλες συνθήκες που μπορεί να χρειάζονται τα εκθέματα του μουσείου.

Ασκούμενοι, διδάκτορες και εθελοντές: 

Πρόκειται για προσωπικό που εργάζεται προσωρινά στο μουσείο. Ο φορέας μπορεί να τους απασχολεί με ή χωρίς πληρωμή.

Πηγή: Pixabay

Πώς να βρείτε δουλειά σε ένα μουσείο

Στη σύγχρονη κοινωνία, η εργασία σε ένα μουσείο μπορεί να αποτελέσει μια συναρπαστική και επιβραβευτική καριέρα στον τομέα του πολιτισμού. Για όσους επιθυμούν να συμβάλουν στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και την προώθηση της τέχνης, υπάρχουν πολλά βήματα που μπορούν να ακολουθήσουν για να εισέλθουν σε αυτόν τον ενδιαφέροντα και πολυδιάστατο κόσμο.

Αρχίστε με εθελοντική εργασία ή μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση. Πολλά μουσεία διαθέτουν προγράμματα αυτού του είδους, προσφέροντας σας την ευκαιρία να αποκτήσετε προϋπηρεσία. Η συνθήκη αυτή μπορεί να είναι προσωρινή ή μακράς διάρκειας, δίνοντάς σας την ευκαιρία να εξερευνήσετε διάφορους ρόλους και τμήματα των μουσείων.

Συμμετέχετε συχνότερα σε εκδηλώσεις από φορείς πολιτισμού, καθώς παρέχουν ευκαιρίες για επαγγελματική δικτύωση. Ακόμα, είναι πολύ πιθανό να σκεφτούν εσάς αν προκύψει ανάγκη για προσωπικό.

Οι επιλογές σας μπορεί να ξεπερνούν τον χώρο των μουσείων. Για παράδειγμα, σκεφτείτε να εργαστείτε σε μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες στον τομέα, όπως μεταφορά μουσειακών εκθεμάτων ή προμήθεια υλικών συντήρησης.

Τέλος, στοχεύστε στην απόκτηση συναφούς πτυχίου. Αν το βήμα προς μια θέση εργασίας σε ένα μουσείο φαίνεται δύσκολο, εξετάστε το ενδεχόμενο να εξειδικευτείτε στις μουσειακές σπουδές ή σε σχετικό τομέα που σας ενδιαφέρει.

Η εργασία σε ένα μουσείο μπορεί να είναι μια ενδιαφέρουσα καριέρα. Η ποικιλία των ειδικοτήτων που απασχολούνται σε αυτούς του φορείς σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες εργασίας.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top