Με τα σωστά βήματα, η γνωριμία με συλλέκτες θα οδηγήσει σε αγορά

Πολλοί καλλιτέχνες ή ιδιοκτήτες γκαλερί πιστεύουν ότι το να γνωρίζουν πώς να επικοινωνούν με τους σωστούς ανθρώπους, ή αλλιώς συλλέκτες, είναι το μόνο που χρειάζεται για να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους. Ωστόσο, η επαφή με συλλέκτες και η πώληση έργων τέχνης μπορεί να καταστεί μια μακροχρόνια και αγχωτική διαδικασία.

Πρώτη γνωριμία με συλλέκτες

Ας υποθέσουμε ότι με κάποιο τρόπο αποκτάτε έναν κατάλογο συλλεκτών, με τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Τι θα κάνατε; Θα τους τηλεφωνούσατε; Θα τους στέλνατε email; Θα τους προσκαλούσατε στο στούντιο ή την γκαλερί σας; Θα τους παροτρύνατε να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας ή τους λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα;

Αν καταφέρνατε να έρθετε σε επαφή, τι θα τους λέγατε; Ότι είστε καλλιτέχνης ή γκαλερί και έχετε έργα τέχνης προς πώληση; Ότι ετοιμάζετε μια έκθεση που πρέπει να έρθουν να δουν; Πιθανότατα, τίποτα από αυτά δε θα πετύχει, αν δεν ακολουθήσετε τα σωστά βήματα.

Η παρουσίαση του εαυτού σας με οποιονδήποτε τρόπο πρέπει να είναι πολύ καλύτερη από αυτό. Ξεκινήστε, λοιπόν, κάνοντας πρώτα μια μικρή έρευνα. Μάθετε τι συλλέγουν τα άτομα που σας ενδιαφέρουν και γιατί το συλλέγουν. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι τους καλλιτέχνες και ποια τα βιογραφικά τους.

Ακόμα, ενημερωθείτε για τις κατηγορίες τιμών, που επιλέγουν να κινούνται αγοραστικά, για να διαπιστώσετε αν η τέχνη σας ταιριάζει στις «ατζέντες» τους. Οι πληροφορίες αυτές είναι απαραίτητες, πριν σκεφτείτε να κάνετε οποιαδήποτε επαφή. Αλλά ακόμη και αν γνωρίζετε τα πάντα, το να φτιάξετε την τέλεια εισαγωγή για εκείνη τη στιγμή, δεν είναι εύκολο.

Ένας διαδεδομένος μύθος είναι ότι οι συλλέκτες συλλέγουν τα πάντα. Στην πραγματικότητα όμως, η συντριπτική πλεοψηφία συλλέγει πολύ συγκεκριμένα είδη τέχνης. Δεν ταξιδεύουν κατά ομάδες και δεν αγοράζουν τυχαία. Ούτε είναι πάντα προετοιμασμένοι να βγάλουν τις πιστωτικές τους κάρτες ή να υπογράψουν μεγάλες επιταγές.

Ακόμα, δε δίνουν σε κάθε καλλιτέχνη ή γκαλερί την ίδια προσοχή. Αναζητούν, ίσως σε παραπάνω από μια χώρες, έργα τέχνης (με βάση τα αυστηρά κριτήρια επιλογής που έχουν), έτσι ώστε να εμπλουτίσουν τις συλλογές τους.

Με άλλα λόγια, οι συλλέκτες, ως επί το πλείστον, ξέρουν τι ψάχνουν, πού να το βρουν, από ποιον να το αγοράσουν, σε ποιες εκθέσεις ή δημοπρασίες να παρευρεθούν. Είναι πιθανό να είναι δικτυωμένοι και να έχουν δημιουργήσει κύκλους αξιόπιστων επαφών με γκαλερί, καλλιτέχνες, επιμελητές ή συμβούλους. Μάλιστα, σπάνια τείνουν να ξεκινήσουν συζητήσεις ή να εμπλακούν σε σχέσεις με εντελώς αγνώστους, εκτός αν υπάρχει κάποια παραπομπή.

Γείρετε τις πιθανότητες υπέρ σας

Αν είστε καλλιτέχνης, ο τρόπος για να συναντήσετε συλλέκτες και αγοραστές είναι να προβάλλετε τον εαυτό σας και την τέχνη σας, με όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους. Κανείς δεν αγοράζει κάτι που δε μπορεί να δει ή που δε γνωρίζει.

Δραστηριοποιηθείτε στην καλλιτεχνική κοινότητα και στο διαδίκτυο. Βεβαιωθείτε ότι ο κόσμος έχει πρόσβαση στην τέχνη σας. Συμμετέχετε σε τακτικές εκθέσεις και ανοιχτά στούντιο, όποτε είναι δυνατόν. Παράλληλα, διατηρήστε ένα συνεπές και τακτικά ενημερωμένο διαδικτυακό προφίλ.

Πηγή: James Genchi/ Unsplash

Παρακολουθήστε, επίσης, σχετικές εκδηλώσεις τέχνης, εκθέσεις μουσείων, γκαλερί που παρουσιάζουν έργα τέχνης παρόμοια με τα δικά σας και άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την τέχνη – τόσο σε φυσικές τοποθεσίες όσο και στο διαδίκτυο.

Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να δικτυωθείτε. Εν τω μεταξύ, συνεχίστε να παράγετε νέα έργα και να εμπλουτίζετε το βιογραφικό σας. Οι συλλέκτες ενδιαφέρονται για καλλιτέχνες που ασχολούνται σοβαρά με την τέχνη και την καριέρα τους.

Τα καλά νέα είναι πως αν η τέχνη σας τυχαίνει να είναι αυτό που ψάχνουν οι συλλέκτες, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι αργά ή γρήγορα θα σας εντοπίσουν. Παράλληλα, μπορείτε να παρακολουθείτε τυχόν συνεντεύξεις τους ή να τους «ακολουθήσετε» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Προσέλκυση συλλεκτών από γκαλερί

Αν διαθέτετε γκαλερί, οργανώστε ένα συνεπές και ελκυστικό ημερολόγιο εκθέσεων, διατηρήστε μια ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο (ιστότοπος και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και δημοσιεύστε τις πλήρεις εκθέσεις σας στο ίντερνετ. Παράλληλα, συμμετέχετε σε δράσεις τέχνης και αναζητήστε κάθε ευκαιρία για να λάβετε προβολή και κάλυψη από κριτικούς ή τον καλλιτεχνικό Τύπο.

Με αυτούς τους τρόπους, θα δημιουργήσετε σταδιακά μια φήμη. Έτσι, όλο και περισσότεροι θα αρχίσουν να ενδιαφέρονται και να επισκέπτονται την γκαλερί, για να θαυμάσουν τα έργα σας.

Το σημαντικότερο είναι να κερδίσετε τη θέση σας στο χώρο, να ειδικευτείτε σε ένα συγκεκριμένο είδος τέχνης ή καλλιτέχνη. Γίνετε ο ειδικός, το πρόσωπο στο οποίο οι άνθρωποι απευθύνονται, όταν έχουν ερωτήσεις για το είδος της τέχνης που σας αφορά.

Οι δραστήριοι συλλέκτες προτιμούν να συνεργάζονται με εμπόρους ή γκαλερί, των οποίων οι γνώσεις και η εμπειρία διασφαλίζει κατά κάποιο τρόπο τις αγορές τους. Ευεργετούν αυτές τις γκαλερί, επειδή γνωρίζουν πως οι ιδιοκτήτες θα τους κρατήσουν καλά ενημερωμένους και εκπαιδευμένους για την τέχνη που αγαπούν.

Σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, η επιμονή είναι το κλειδί, όταν πρόκειται να γνωρίσετε τους ανθρώπους της τέχνης που σας ενδιαφέρουν, ανεξάρτητα από το αν είστε καλλιτέχνης ή έχετε γκαλερί. Το γεγονός και μόνο ότι παραμένετε ενεργοί, παραγωγικοί, παρουσιάζετε τακτικά νέα έργα και επιβιώνετε με την πάροδο του χρόνου σε έναν κλάδο, όπως η τέχνη, σημαίνει πολλά σε αυτή τη δουλειά.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που αγοράζουν τέχνη σε τακτική βάση έχουν προχωρήσει πέρα από το σημείο να κάνουν ριψοκίνδυνες ή αβέβαιες αγορές, να ευεργετούν γκαλερί με ανομοιόμορφα εκθεσιακά προγράμματα ή να αγοράζουν από καλλιτέχνες «μερικής απασχόλησης», που δεν παίρνουν την καριέρα τους τόσο σοβαρά. Όσο πιο πεπεισμένοι είναι οι αγοραστές ότι είστε εδώ για να μείνετε, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες η τέχνη σας να μπει μια μέρα στις συλλογές τους.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top