Η αλληλεπίδραση με τους εφήβους στο μουσείο

Απολαμβάνετε να δουλεύετε με εφήβους στο μουσείο ή σας προκαλεί άγχος και ανησυχία; Ακολουθούν μερικές συμβουλές και ιδέες για καλύτερη επικοινωνία με τους εφήβους στις ξεναγήσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Οι σκέψεις μας διαμορφώνουν τη στάση μας απέναντι στους εφήβους

Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τις λέξεις «έφηβος» ή «εφηβεία»; Υπάρχουν πολλές παρανοήσεις και στερεότυπα για το τι είναι (και δεν είναι) οι έφηβοι και πώς μπορεί να συμπεριφέρονται.

Ως επακόλουθο, η σκέψη μας επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ενεργούμε απέναντι στους εφήβους. Οι πράξεις μας, με τη σειρά τους, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι ανταποκρίνονται σε εμάς.

Τι σκεφτήκατε λοιπόν όταν έκανα αυτή την ερώτηση; Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο πρώτα για να σκεφτείτε ποιές υποθέσεις μπορεί να έχετε σχετικά με την εργασία με εφήβους.

Οι έφηβοι αντιμετωπίζονται συχνά ως ένα κοινό γεμάτο προκλήσεις

Κάνουμε υποθέσεις σχετικά με ορισμένα είδη συμπεριφοράς εφήβων – απεμπλοκή, αδιαφορία ακόμη και ασέβεια. Αξίζει να παραδεχτούμε ότι ορισμένες από τις συμπεριφορές που συνδέουμε με τους εφήβους υπάρχουν. Ωστόσο, πρέπει να τις δούμε σε ένα αναπτυξιακό πλαίσιο.

Για παράδειγμα, η δομή του εγκεφάλου των εφήβων είναι διαφορετική από αυτή των ενηλίκων. Οι έφηβοι είναι ένα «έργο σε εξέλιξη» – κυριολεκτικά υφίστανται μια μεταμόρφωση.

Μερικοί εκπαιδευτές σε μουσεία μπορεί να αισθάνονται ανήσυχοι. Αποφεύγουν ενεργά να αναλαμβάνουν ομάδες εφήβων για αυτόν τον λόγο. Επίσης, μπορεί να σκέφτονται ότι ίσως δεν έχουν τις απαραίτητες ικανότητες να διαχειριστούν τη συγκεκριμένη ομάδα.

Εκμεταλλευτείτε ευκαιρίες, όπως την ικανότητα τους να συμμετέχουν σε σύνθετες και βαθιές συζητήσεις. Έτσι, θα επωφεληθείτε, καθώς θα ακούτε φρέσκες προοπτικές και νέες ιδέες για τις συλλογές με τις οποίες εργάζεστε. Επίσης, είναι ένα κοινό, με το οποίο μπορεί να προαχθεί ο αυτοσχεδιασμός, η συν-δημιουργία και ο πειραματισμός.

Και σε αυτό το θετικό πνεύμα ευκαιριών, ας σκεφτούμε μερικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να εμπλακούμε καλύτερα με τους εφήβους στο μουσείο. Πώς μπορούμε λοιπόν να κάνουμε τους επισκέπτες μας γενικά και συγκεκριμένα τους εφήβους να νιώθουν πιο ευπρόσδεκτοι σε ένα μουσείο;

Teens Take the Met

Σχεδιάζοντας την ξενάγηση ή το μουσειακό πρόγραμμα για εφήβους

Προσπαθήστε να φανταστείτε τον εαυτό σας στη θέση μιας ομάδας εφήβων στο μουσείο. Νιώθουν οικεία; Αισθάνονται ότι είναι ένα μέρος για αυτούς; Ή μήπως είναι λίγο φοβισμένοι;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένας έφηβος μπορεί να είναι σιωπηλός ή να αμύνεται. Ένα κακό πρωινό, μια διαμάχη με έναν φίλο ή η αμηχανία που του προκαλεί ο χώρος.

Σε αυτό το σημείο, η εισαγωγή σας παίζει σημαντικό ρόλο. Ακολουθούν κάποιοι τρόποι που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τη σύνδεση με τους εφήβους.

1. Στην Αρχή

Προσωπική εισαγωγή: Αφιερώστε χρόνο για να συνδεθείτε με την ομάδα σας. Ο τρόπος σας πρέπει να είναι αυθεντικός και φιλικός. Μοιραστείτε την αγάπη σας για αυτό που κάνετε και τους λόγους που το κάνετε. Ο ενθουσιασμός, παρεμπιπτόντως, είναι μεταδοτικός.

Μοιραστείτε τον ρόλο σας στο πρόγραμμα: Εξηγήστε τον ρόλο σας και μην αποκαλείτε τον εαυτό σας ως ειδικό. Σε αυτή την εμπειρία μάθησης θα ανακαλύψετε αμφότεροι νέα πράγματα. Ενημερώστε τους πως η συζήτηση είναι ευπρόσδεκτη και φυσικά δημιουργήστε πολλά σημεία, στα οποία θα την ενθαρρύνετε.

Κάντε τους ερωτήσεις: Θα θελήσετε να μάθετε ποιά είναι η ομάδα, τι γνωρίζουν για την τέχνη, αυτό το μουσείο ή τι περιμένουν να δουν. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να εξατομικεύσετε το πρόγραμμά τους.

Αυτού του είδους οι ερωτήσεις (δηλ. κλειστές ερωτήσεις) απαντώνται γρήγορα και εύκολα. Παράλληλα, σας δίνουν πληροφορίες και προθερμαίνουν την ομάδα για το κύριο μέρος του προγράμματος.

Θυμηθείτε τον κανόνα: Συνδέστε την ομάδα με εσάς, μεταξύ τους, το μουσείο και το πρόγραμμα πριν έρθουν σε επαφή με το περιεχόμενο. Θέλετε η ομάδα να αισθάνεται ότι αυτός είναι ένας χώρος χωρίς αποκλεισμούς και όλοι ενθαρρύνονται να συμμετέχουν.

2. Κατά τη διάρκεια

Συνεργασία: Χρησιμοποιήστε εκφράσεις όπως «Θα εξερευνήσουμε μαζί αυτό το έργο τέχνης» και κάντε κατανοητό ότι η συμβολή τους είναι πολύτιμη και σημαντική. Δώστε τους διαφορετικές επιλογές για να λάβουν αποφάσεις στο πρόγραμμά σας. Επομένως, έχετε κατά νου ότι παρ’ όλο που μπορεί να έχετε ένα σχέδιο, μπορεί να παρεκκλίνετε μερικές φορές.

Κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου: Οι ανοιχτές ερωτήσεις επιτρέπουν σε όλους να συμμετέχουν. Πρέπει να υποστηρίξετε την ομάδα να κάνει ουσιαστικές συνδέσεις και ερμηνείες με βάση τις δικές της σκέψεις, συναισθήματα, εμπειρίες και ιδέες.

Επίσης, αποφύγετε να κάνετε ερωτήσεις που «δοκιμάζουν» εάν η ομάδα έχει ακούσει τα λεγόμενα σας. Τα μουσεία προσφέρουν ευκαιρίες μάθησης με άτυπο και ευέλικτο τρόπο, είναι λιγότερο σαν το σχολείο και ως εκ τούτου, δεν θα θέλετε να «ελέγξετε» τις γνώσεις τους με αυτόν τον τρόπο.

Ακούστε και αναγνωρίστε: Εάν κάποιος έχει αφιερώσει χρόνο και προσπάθεια για να απαντήσει σε μια από τις ερωτήσεις σας, αναγνωρίστε το. Εάν δεν καταλάβατε την απάντηση, ζητήστε διευκρινίσεις και μη προσπερνάτε γρήγορα αυτό το σημείο.

Μοιραστείτε σύντομες και σαφείς πληροφορίες: Μην μπείτε στον πειρασμό να αρχίσετε τις διαλέξεις ή να μονολογείτε. Χρησιμοποιήστε σαφή και απλή γλώσσα. Ο ακαδημαϊκός λόγος δεν βοηθά την καλλιέργεια φιλικού κλίματος για τους εφήβους. Εάν πρέπει να χρησιμοποιήστε τεχνικούς όρους, βρείτε έναν απλό τρόπο να τους εξηγήσετε.

Μην κάνετε υποθέσεις για τη γλώσσα του σώματος: Κάποιος που δεν συμμετέχει μπορεί απλά να παρακολουθεί. Παρομοίως, κάποιος που σας κοιτά στα μάτια δεν σημαίνει ότι ακούει ενεργά.

Εφαρμόστε μια πολυτροπική προσέγγιση: Δοκιμάστε να εργαστείτε σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες. Χρησιμοποιήστε το σχέδιο σε χαρτί ως άσκηση παρατήρησης ή για την καταγραφή των σκέψεων τους.

Εξερευνήστε και συζητήστε θέματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος: Τα μουσεία είναι υπέροχοι χώροι για συζητήσεις σχετικά με τα ζητήματα της εποχής μας όπως η κλιματική αλλαγή, η μαζική μετανάστευση, η ψηφιακή επανάσταση κ.ά.

Οι έφηβοι ενδιαφέρονται για τα παγκόσμια ζητήματα και θέλουν να έχουν τον «χώρο» να τα συζητήσουν και να κατανοήσουν διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Βλέποντας την εφηβική συμπεριφορά μέσα σε ένα διαφορετικό πλαίσιο προκύπτουν πολλοί θετικοί λόγοι για να συνεργαστείτε μαζί τους. Χρησιμοποιώντας ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, συζητώντας μαζί τους και ακούγοντας προσεκτικά τις ιδέες τους, δημιουργείτε μια περιεκτική, ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top