Χορηγίες μουσείων: Βρίσκοντας τους ιδανικούς συνεργάτες για τις δράσεις σας

Η εύρεση των κατάλληλων χορηγών, αλλά και η ικανοποίηση των στόχων τους στο πλαίσιο μιας συνεργασίας, συχνά προβληματίζει τα μουσεία. Παρ’ όλα αυτά, η οικονομική ενίσχυση των δράσεων των ιδρυμάτων αποτελεί βασικό παράγοντα για τη βιωσιμότητά τους.

Οι σωστές ιδέες μπορούν να προσελκύσουν τους κατάλληλους χορηγούς. Με τη σειρά της, η υποστήριξη τους μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ μιας καλής και μιας εξαιρετικής εκδήλωσης.

Όσον αφορά τα μουσεία, οι πολιτιστικές χορηγίες δεν επιταχύνει μόνο την πραγματοποίηση των στόχων τους, αλλά συμβάλλει και στην προβολή ή στην είσοδό τους σε νέες αγορές. Σχεδιάζοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση, με αμοιβαία για τους εμπλεκόμενους οφέλη, πολλαπλασιάζετε τις πιθανότητες να λάβετε την χορηγία που χρειάζεστε.

Πώς να ζητήσετε χορηγία από μια εταιρεία

Εάν αυτή είναι η πρώτη φορά που θα αναζητήσετε χορηγούς, μην ανησυχείτε. Δεν είναι τόσο δύσκολο όταν γνωρίζετε το λόγο που τους χρειάζεστε. Από την άλλη, αν έχετε αρκετές χορηγίες στο ενεργητικό σας, βρείτε μια νέα ιδέα για να τους διατηρήσετε ικανοποιημένους και πιθανώς διαθέσιμους για το επόμενο project σας!

Ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα για να αυξήσετε τις πιθανότητες του οργανισμού σας να εξασφαλίσει χορηγίες:

1. Προσδιορίστε τις ανάγκες σας

Μπορείτε να ξεκινήσετε ρωτώντας: «Τι είδους χορηγία χρειαζόμαστε;» και «Ποιο μέρος της εκδήλωσής μου απαιτεί οικονομική υποστήριξη;».

Ίσως πρόκειται για ενοικίαση χώρου, έξοδα μάρκετινγκ, απαιτήσεις τεχνολογίας, υποστήριξη προσβασιμότητας ή κόστος τροφοδοσίας και μεταφοράς. Κάντε μια λίστα με το τι μπορείτε να καλύψετε και τι χρειάζεστε από τους χορηγούς σας.

2. Καθορίστε τι μπορείτε να προσφέρετε

Φροντίστε να μάθετε τι ελπίζουν να επιτύχουν οι χορηγοί μέσω της συνεργασίας σας και να καθορίσετε τις προσφορές σας.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, ένας λόγος που οι στόχοι των χορηγών δεν επιτυγχάνονται είναι επειδή τους αγνοούν εκείνοι που τους προσεγγίζουν για οικονομική ενίσχυση. Πώς μπορείτε λοιπόν να βεβαιωθείτε ότι οι χορηγοί σας θα επωφεληθούν εξίσου με εσάς; Σε γενικές γραμμές, προσφέροντας χορηγίες, οι εταιρείες επιδιώκουν:

  • Επιχειρηματική ανάπτυξη.
  • Ενίσχυση της προβολής και της διαφοροποίησης της επωνυμίας.
  • Διαμόρφωση ενός ποιοτικού προφίλ.

3. Δημιουργήστε επίπεδα χορηγίας

Αφού ετοιμάσετε την πρόταση σας, δημιουργήστε διαφορετικά επίπεδα χορηγίας. Αυτό επιτρέπει στους χορηγούς να επιλέξουν την προσφορά που ευθυγραμμίζεται καλύτερα με τους στόχους και τον προϋπολογισμό τους.

4. Συντάξτε και τιμολογήστε πακέτα χορηγίας

Έχοντας τα επίπεδα χορηγίας σας έτοιμα, μπορείτε τώρα να δημιουργήσετε το πακέτο σας. Σε αυτά θα παρουσιάζετε κοστολογημένες τις παροχές για τους χορηγούς που οι ίδιοι ουσιαστικά θα εξαγοράζουν. Για παράδειγμα, ένα οικονομικό πακέτο θα μπορούσε να περιλαμβάνει την εμφάνιση του λογοτύπου τους στην εκδήλωση ή ένα ακριβότερο μια επιπλέον ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα και φιλοξενία του λογοτύπου στην ιστοσελίδα σας ή το έντυπο υλικό της δράσης.

Κάθε εκδήλωση είναι διαφορετική, αλλά βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε ανταγωνιστικά τα πακέτα και τις τιμές σας σύμφωνα με τα δεδομένα του κλάδου.

Για να κάνετε σωστές επιλογές σκεφτείτε τα εξής:

  • Ποιές είναι οι ανάγκες του οργανισμού σας;
  • Ποιο είναι το συνολικό κόστος της εκδήλωσής σας;
  • Ποιό κομμάτι του project χρειάζεται οικονομική ενίσχυση;
  • Τι προσφέρουν οι ανταγωνιστές;

Για να προσθέσετε ακόμη περισσότερες επιλογές για χορηγούς, θα μπορούσατε να προσφέρετε προνόμια à-la-carte. Αυτά επιτρέπουν στις εταιρείες να χορηγούν ένα συγκεκριμένο μέρος της εκδήλωσής σας.

Πηγή: Αρχείο Museal Blog

5. Βρείτε πιθανούς επενδυτές

Εάν έχετε διοργανώσει εκδηλώσεις με χορηγούς στο παρελθόν, προσεγγίστε πρώτα εκείνους. Σε ποιούς απευθυνθήκατε για παρόμοιες εκδηλώσεις; Ποιοι υποψήφιοι χορηγοί θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν;

6. Συλλέξτε στοιχεία επικοινωνίας

Προσπαθήστε να ξεκινήσετε με το άτομο που είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των χορηγιών στην εταιρεία της επιλογής σας. Δε θέλετε να ξοδέψετε χρόνο για να δημιουργήσετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα διαβαστούν από άλλα τμήματα.

Τα τμήματα που συνήθως ασχολούνται με χρηματοδοτήσεις είναι αυτά του μάρκετινγκ, των δημοσίων σχέσεων ή η ομάδα ΜΜΕ/ Τύπου. Τα στοιχεία επικοινωνίας τους είναι συχνά διαθέσιμα στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών. Σε περίπτωση, όμως, που δεν τα βρείτε, αναζητήστε πληροφορίες σε Google και LinkedIn.

7. Κάντε το πρώτο βήμα

Ήρθε η ώρα να κάνετε μια καλή πρώτη εντύπωση. Δημιουργήστε ένα δελεαστικό email ή μια επιστολή πρότασης χορηγίας που να επικοινωνεί:

  • Την περιγραφή του εγχειρήματος, για το οποίο χρειάζεστε ενίσχυση.
  • Τις διαθέσιμες ευκαιρίες χορηγίας.
  • Και το πιο σημαντικό: την αξία και τα οφέλη που θα λάβουν οι χορηγοί σε αντάλλαγμα για την υποστήριξή τους.

Είναι σημαντικό να έχετε όλες τις λεπτομέρειες των πακέτων χορηγίας στον ιστότοπό σας ή σε PDF. Επομένως, στο email σας θα υπάρχει είτε ως σύνδεσμος είτε ως επισυναπτόμενο αρχείο. Σε κάθε περίπτωση, το email σας θα πρέπει να γνωστοποιεί με σαφήνεια τα οφέλη της χορηγίας για την εκδήλωσή σας.

8. Παρακολούθηση

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα σύστημα παρακολούθησης της πορείας της επικοινωνίας για να εξασφαλίσετε την υποστήριξη χορηγών και να διατηρήσετε τους δυνητικούς πελάτες σε επαφή.

Θα πρέπει να δώσετε στους πιθανούς χορηγούς αρκετό χρόνο για να εξετάσουν την πρότασή σας. Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκέσει μέχρι και βδομάδες. Μετά από αυτό, μπορείτε να επικοινωνήσετε με ένα τηλεφώνημα ή άλλο email για να συζητήσετε περαιτέρω την ευκαιρία.

Εάν επιστρέψουν με μια ερώτηση, προσπαθήστε να την απαντήσετε το συντομότερο δυνατόν — στην ιδανική περίπτωση, εντός 24 ωρών. Διατηρήστε την επικοινωνία σε ένα πλαίσιο που δεν πιέζει τους δυνητικούς σας συνεργάτες καθ’ όλη τη διάρκεια της διαπραγματευτικής διαδικασίας.

Εάν έχετε ήδη επικοινωνήσει δύο φορές και δεν έχετε λάβει απαντήσεις, το πιθανότερο είναι ότι δεν ενδιαφέρονται. Αυτή θα ήταν η καλύτερη στιγμή για να σταματήσετε τις ενοχλήσεις!

Ο βομβαρδισμός των εταιρειών με συνεχείς κλήσεις και emails θα δημιουργήσει αρνητική εικόνα για τον οργανισμό σας. Πρόκειται για αντιεπαγγελματική προσέγγιση που είναι πιθανό να σας στερήσει την ευκαιρία μέχρι και για μελλοντική συνεργασία μαζί τους.

Όποιο και αν είναι το μέγεθος της επιχείρησής που θέλετε να προσεγγίσετε, η συμμετοχή της μπορεί να καθοριστεί, ώστε να ανταποκρίνεται στις προτεραιότητες της, παρέχοντας παράλληλα ευκαιρίες επωνυμίας και μάρκετινγκ. Είναι σημαντικό κάθε συνεργασία σας να είναι προσαρμοσμένη με μια εξατομικευμένη προσέγγιση.

Εξασφαλίζοντας οικονομικούς υποστηρικτές για τους στόχους και τις δράσεις σας, συμβάλλετε στην προβολή και την ανάπτυξη του μουσείου σας. Παράλληλα, προωθείτε την προσβασιμότητα στον πολιτισμό, στην τέχνη και στην εκπαίδευση.

Μάθετε περισσότερα για τις πολιτιστικές χορηγίες:

Πολιτιστική χορηγία | Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top