Η σημασία της εμπλοκής της κοινότητας για τα μουσεία

Ανεξάρτητα από το μέγεθος, το περιεχόμενο ή στυλ διοίκησης ενός μουσείου, η γνώση στρατηγικών εμπλοκής της κοινότητας είναι απαραίτητη. Η διατήρηση, μάλιστα, υψηλών επιπέδων δέσμευσης, θα μετατρέψει την κοινότητά σας σε ένα ακμάζον, συναρπαστικό μέρος.

Δημιουργία πραγματικής δέσμευσης με την κοινότητα

Και ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η προσέλκυση του ενδιαφέροντος ενός κοινού στο διαδίκτυο είναι σημαντική, θα πρέπει να μη ξεχνάμε την αξία της φυσικής ανθρώπινης σχέσης- ακόμη και αν οι μετρήσεις είναι πιο δύσκολο να καταγραφούν και να αναλυθούν.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιο των μουσείων, όπου η προσωπική φυσική εμπλοκή εξακολουθεί να είναι η βασική επιδίωξη κάθε γκαλερί, έκθεσης και ιδρύματος. Το να προσελκύετε άτομα, να τα ενθαρρύνετε να ασχοληθούν με αντικείμενα και έργα τέχνης- αυτό είναι που πρέπει να κάνει ένα μουσείο. Ωστόσο, η δημιουργία πραγματικής, απτής δέσμευσης δεν είναι πάντα εύκολη.

Στρατηγικές εμπλοκής της κοινότητας

Συγκεκριμένες στρατηγικές εμπλοκής της κοινότητας μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μακροχρόνιας σχέσης με τους επισκέπτες ή/και υποστηρικτών σας.

Η δέσμευση με το μουσείο θα αυξήσει τα επίπεδα διατήρησης της κοινότητας, θα κρατήσει τα υπάρχοντα μέλη σας ευχαριστημένα και θα επιστρέψουν για περισσότερες δράσεις. Ακόμα, θα φέρει νέα μέλη στην κοινότητά σας, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει το δίκτυο και η απήχηση του ιδρύματος. Δεν υπάρχει, όμως, μια λύση που να ταιριάζει σε όλους.

Η εμπλοκή της κοινότητας μπορεί να λάβει πολλές μορφές. Εκτός από την παροχή εκθέσεων και δημόσιων προγραμμάτων για τους επισκέπτες, τα μουσεία μπορούν να προσφέρουν πολλές παραπάνω ευκαιρίες για αλληλεπίδραση. Μέσα σε αυτό το φάσμα, η συμμετοχή της κοινότητας κυμαίνεται από την «ενημέρωση» έως την «ενδυνάμωση».

Ενημέρωση

Παρέχετε στο κοινό ισορροπημένες και αντικειμενικές πληροφορίες

Είναι σημαντικό το δυνητικό και πραγματικό σας κοινό να έχει πρόσβαση σε περιεχόμενο που στοχεύει στην εμπλοκή του. Η ενημέρωση της ιστοσελίδας ή η πληροφόρηση των επισκεπτών μέσα από εκδηλώσεις και ομιλίες είναι απαραίτητες πρακτικές. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων είναι, επίσης, σημαντική, ακόμα και αν πρόκειται για δημιουργία επαφής σε φυσικό περιβάλλον.

Αναζήτηση συμβουλών

Αποζητήστε ανατροφοδότηση από την κοινότητα, εναλλακτικές λύσεις ή/και αποφάσεις

Το σημαντικότερο στοιχείο κάθε κοινότητας είναι τα μέλη της. Έτσι, να έχετε κατά νου ότι μια επιτυχημένη κοινότητα αφορά σχεδόν εξ΄ ολοκλήρου στα μέλη της και όχι σε εσάς. Οι άνθρωποι λατρεύουν να μιλούν μεταξύ τους για πράγματα που τους ενδιαφέρουν και αυτό είναι κάτι που πρέπει πάντα να ενθαρρύνετε. Συνεπώς η αναζήτηση συμβουλών, ιδεών ή ανατροφοδότησης από τα μέλη παίζει καθοριστικό ρόλο στο να διατηρήσετε το ενδιαφέρον τους, να ενισχύσετε την αλληλεπίδραση, καθώς και να προσελκύσετε νέα άτομα.

Συμμετοχή

Η εμπλοκή ενέχει τη συμμετοχή

Η ενεργός και έμπρακτη συμμετοχή των μελών της κοινότητας είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ του μουσείου και του επισκέπτη. Με την άμεση εμπλοκή σε ένα έργο μέσα στο μουσείο, τα άτομα θα νιώσουν πιο «κοντά» στο ίδρυμα σταδιακά. Ακόμα, δραστηριότητες στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ή διαδραστικές εγκαταστάσεις θα μπορούσαν να προσελκύσουν τα μέλη της κοινότητας.

Πηγή: BMW Guggenheim Lab Mumbai

Συνεργασία

Συνεργαστείτε με κοινότητες για το σχεδιασμό δράσεων

Η εργασία με διαφορετικές ομάδες και κοινότητες για την πραγματοποίηση ενός έργου καθίσταται καίρια, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι προσδοκίες και οι ανησυχίες τους να γίνουν κατανοητές. Καλέστε εθελοντές και συνεργάτες και εμπλέξτε τους σε όλα τα στάδια ενός project. Τέτοιες πρακτικές δύνανται να διαμορφώσουν γόνιμο έδαφος για ανταλλαγή ιδεών και δημιουργία κοινών στόχων.

Συμβουλή: Τμηματοποιήστε το κοινό σας για να επιτύχετε την υψηλότερη δέσμευση της κοινότητας

Ενδυνάμωση

Αναθέστε τη λήψη της τελικής απόφασης στα χέρια της κοινότητας

Ίσως επιθυμείτε να συλλέξετε απόψεις σχετικά με μια μελλοντική δράση ή έκθεση. Η ανάθεση της λήψης σημαντικών για το μουσείο αποφάσεων στο κοινό μπορεί να είναι απίστευτα αποτελεσματική στη δημιουργία μιας υποστηρικτικής κοινότητας. Όταν το έργο ολοκληρωθεί, θα αισθανθούν πως η ιδέα τους, ένα μέρος του εαυτού τους εκτίθεται και θα συνδεθούν με το μουσείο.

Δυνητικές προκλήσεις

Η κοινοτική συμμετοχή συνοδεύεται, επίσης, από προκλήσεις για τα πολιτιστικά ιδρύματα. Η δουλειά με τις κοινότητες απαιτεί πόρους και δεξιότητες από ένα μουσείο. Η αποστολή του ιδρύματος, το επιχειρηματικό του σχέδιο και η ηγετική ομάδα πρέπει να είναι αφοσιωμένα σε αυτού του είδους το έργο, να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα, ώστε να διασφαλιστεί η κατάλληλη υποστήριξη. Ακόμα, η κοινοτική συμμετοχή προϋποθέτει από τους οργανισμούς να έχουν άριστες δεξιότητες οικοδόμησης σχέσεων.

Ιδιαίτερα οι ανώτερες μορφές συμμετοχής – όπως η συνεργασία και η ενδυνάμωση – απαιτούν από ένα μουσείο να θεμελιώσει το σεβασμό και την εμπιστοσύνη μέσα σε μια κοινότητα.

Αφήστε ένα σχόλιο...

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Scroll to Top